25.03.2020 r.
Ćwiczenia: Kaya S. , Jan W. (grupa - Szuwarki)
Ćwiczenia przygotowawcze do głosek syczących. (wykonujemy ćwiczenia codziennie ok. 5 min., utrwalamy poprzednie ćwiczenia z zeszytu)
Ćwiczenia przygotowawcze do głosek syczących. (wykonujemy ćwiczenia codziennie ok. 5 min., utrwalamy poprzednie ćwiczenia z zeszytu)
Ćwiczenia
oddechowe:
tańczący płomyczek
wydmuchiwanie baniek
mydlanych
gotowanie wody
dmuchanie przez otwór np. od
klucza
dmuchanie na wiatraczek
Ćwiczenia artykulatorów:
liczenie po wewnętrznej
stronie dolnych zębów czubkiem języka
oblizywanie językiem wewnętrznej
powierzchni dolnych zębów
dotykanie czubkiem języka
wewnętrznej powierzchni dolnych zębów i wymawianie głoski "e"
rozciąganie ust i wymawianie
głoski "i"
uśmiech z pokazywaniem i bez
pokazywania zębów
zaciskanie górnej wargi na
dolną i odwrotnie
Ćwiczenia
dla Jana B., Sebastiana B., Tobiasza D., Leny M., Oliwera P. ( Grupa Szuwarki )
Ćwiczenia do głosek szumiących - ćwiczenia wykonujemy codziennie ok. 5 min. Powtarzamy codziennie poprzednie ćwiczenia z zeszytu.
wysuwanie języka do przodu
Ćwiczenia do głosek szumiących - ćwiczenia wykonujemy codziennie ok. 5 min. Powtarzamy codziennie poprzednie ćwiczenia z zeszytu.
wysuwanie języka do przodu
unoszenie na górną
wargę -język wąski
unoszenie za górne zęby -
język wąski
cofanie za wałek dziąsłowy
kierowanie języka w kąciki
ust - zęby widoczne
oblizywanie warg
wysuwanie warg do przodu
rozchylanie warg jak do
uśmiechu
oblizywanie językiem
podniebienia, górnych zębów
ostrzenie czubka języka o
górne siekacze
masowanie czubkiem języka
wałka dziąsłowego przy otwartych ustach
szybkie powtarzanie : tttt,
dddd, nnnn - czubek języka uderza o wałek dziąsłowy
Ćwiczenia oddechowe:
chuchamy na
zmarznięte ręce: chuuuu
dmuchamy na gorąca herbatę:
fffff
lokomotywa wypuszcza parę:
psssss
lokomotywa pędzi: tuf, tuf
dmuchamy na płomień świecy
Ćwiczenia dla Bartka S. (Grupa " Żabki")
Powtarzamy poprzednie ćwiczenia z zeszytu.
Zwierzęta w dżungli: - ćwiczenia wykonujemy codziennie ok. 5 minut. Ćwiczenia można rozłożyć w czasie)
1. Ćwiczenia oddechowe:
Przenosimy za pomocą słomki małe wycięte obrazki zwierząt (małpa, krokodyl, papuga, tygrys, wąż) , które Bartek wyszuka w czasopismach dla dzieci ,na osobną kartkę papieru lub pojemnika.
2.Ćwiczenia naśladowcze:
Możemy z dzieckiem naśladować zwierzęta :
-małpka - powtarzamy : hi, hi, hi
-krokodyl - otwiera i zamyka paszczę: otwieramy i zamykamy buzię,
-papuga - ma duży dziób, układamy usta w dzióbek i wyciągamy mocno wargi do przodu,
-tygrys - mocno naśladujemy ryczenie,
-wąż - syczymy.
3. Zabawy w dżungli :
-dziecko chodzi boso po różnych fakturach np. po dywanie, gładkiej powierzchni, szorstkiej powierzchni i naśladuje zwierzęta.
4. Czytamy dziecku krótkie opowiadanie o wybranym zwierzęciu - dziecko może opowiedzieć co zapamiętało z opowiadania i narysować zwierzę.
5. Ćw. relaksacyjne przy spokojnej muzyce - dziecko leży na dywanie i spokojnie oddycha.
Bardzo proszę, aby w zeszycie zajęć było odzwierciedlenie pracy z dzieckiem czyli data oraz wklejone obrazki zwierząt, tytuł opowiadania , które rodzic czytał dziecku i rysunek zwierzęcia.
Komentarze
Prześlij komentarz