25.03.2020 r.


Ćwiczenia:  Kaya S. , Jan W.  (grupa - Szuwarki)

Ćwiczenia  przygotowawcze  do głosek syczących. (wykonujemy ćwiczenia codziennie ok. 5 min., utrwalamy poprzednie ćwiczenia z zeszytu)
               
Ćwiczenia oddechowe:
tańczący płomyczek
wydmuchiwanie baniek mydlanych
gotowanie wody
dmuchanie przez otwór np. od klucza
dmuchanie na wiatraczek
Ćwiczenia artykulatorów:
liczenie po wewnętrznej stronie dolnych zębów czubkiem języka
oblizywanie językiem wewnętrznej powierzchni dolnych  zębów
dotykanie czubkiem języka wewnętrznej powierzchni dolnych zębów i wymawianie głoski "e"
rozciąganie ust i wymawianie głoski "i"
uśmiech z pokazywaniem i bez pokazywania zębów
zaciskanie górnej wargi na dolną i odwrotnie

Ćwiczenia dla Jana B., Sebastiana B., Tobiasza D., Leny M., Oliwera P. ( Grupa Szuwarki )

Ćwiczenia do głosek szumiących - ćwiczenia wykonujemy codziennie ok. 5 min. Powtarzamy codziennie poprzednie ćwiczenia z zeszytu.
wysuwanie języka do przodu
unoszenie na górną wargę -język wąski
unoszenie za górne zęby - język wąski
cofanie za wałek dziąsłowy
kierowanie języka w kąciki ust - zęby widoczne
oblizywanie warg
wysuwanie warg do przodu
rozchylanie warg jak do uśmiechu
oblizywanie językiem podniebienia, górnych zębów
ostrzenie czubka języka o górne siekacze
masowanie czubkiem języka wałka dziąsłowego przy otwartych ustach
szybkie powtarzanie : tttt, dddd, nnnn - czubek języka uderza o wałek dziąsłowy
 Ćwiczenia oddechowe:
chuchamy na zmarznięte ręce: chuuuu
dmuchamy na gorąca herbatę: fffff
lokomotywa wypuszcza parę: psssss
lokomotywa pędzi: tuf, tuf
dmuchamy na płomień świecy

Ćwiczenia dla Bartka S. (Grupa " Żabki")

Powtarzamy poprzednie  ćwiczenia z zeszytu.
Zwierzęta w dżungli: - ćwiczenia wykonujemy codziennie ok. 5 minut. Ćwiczenia można rozłożyć w czasie)
1. Ćwiczenia oddechowe:
Przenosimy za pomocą słomki małe wycięte obrazki  zwierząt (małpa, krokodyl, papuga, tygrys, wąż) , które Bartek wyszuka w czasopismach dla dzieci ,na  osobną kartkę papieru lub pojemnika.
2.Ćwiczenia naśladowcze:
Możemy z dzieckiem naśladować zwierzęta :
-małpka - powtarzamy : hi, hi, hi
-krokodyl - otwiera i zamyka paszczę: otwieramy i zamykamy buzię,
-papuga  - ma duży dziób, układamy usta w dzióbek i wyciągamy mocno wargi do przodu,
-tygrys - mocno naśladujemy ryczenie,
-wąż - syczymy.
3. Zabawy w dżungli :
-dziecko chodzi boso po różnych fakturach np. po dywanie, gładkiej powierzchni, szorstkiej powierzchni i naśladuje zwierzęta.
4. Czytamy dziecku krótkie opowiadanie o wybranym zwierzęciu - dziecko może opowiedzieć co zapamiętało z opowiadania  i narysować zwierzę.
5. Ćw. relaksacyjne przy spokojnej muzyce - dziecko leży na dywanie i spokojnie oddycha.
Bardzo proszę, aby w zeszycie zajęć było odzwierciedlenie pracy z dzieckiem czyli data oraz  wklejone obrazki zwierząt, tytuł opowiadania , które rodzic czytał dziecku  i rysunek zwierzęcia.


Komentarze

Popularne posty