29.04.2020 r.

Ćwiczenia profilaktyczne dla  "Żabek" i "Szuwarków"

1.Utrwalamy poprzednie ćwiczenia.

2. Proszę nauczyć dziecko rymowanki:

"Do dziury myszko, do dziury, to cię nie znajdzie kot bury.
 A jak cię znajdzie kot bury, to cię obedrze ze skóry"

3. Wytnij i przygotuj myszkę wg wzoru. Przygotuj norkę dla myszki - pudełko z otworem.



4. Ustaw na stoliku pudełko do góry dnem oraz w pewnej odległości myszkę.

5. Teraz nabieramy powietrze nosem i dmuchamy na myszkę , by znalazła się w norce.

Powodzenia.

6. Ćwiczenia usprawniające aparat mowy:
- oblizujemy usta dookoła
- otwieramy buzię i zatrzymujemy język za górnymi zębami
- wypychamy policzki językiem
- przesyłamy sobie całuski
- unosimy język do nosa
- przenosimy język od jednego kącika ust do drugiego
- szeroko się uśmiechamy pokazując zęby.

7.Tańczący języczek:

- dotykamy językiem wszystkie dolne zęby
- szybko wysuwamy i chowamy język
- dokładnie oblizujemy wargi przy szeroko otwartej buzi.

8.Psotny wiatr:

Narysuj małe kwiatki, pokoloruj i wytnij.
Zamień się w wiosenny wiatr - połóż kwiatki na stole i spróbuj zdmuchnąć kolorowe kwiatki - dmuchamy na kwiatki długim strumieniem powietrza.

9. Język zwierząt:

Jestem mały poliglota,
bo rozumiem psa i kota,
ptasi język dobrze znam,
zaraz udowodnię wam.

Kotek miskę mleka miał ,
pyszne było , miauknął
.........................................
Piesek też by pewnie chciał,
szczeka głośno
.................................
Małej myszce ser się śni,
piszczy cicho:
...........................
Kurka zniosła jajek sto.
Gdacze o tym
................................
Kaczka śliczne piórka ma,
kwacze dumnie 
..................................
Nad jeziorem żabek tłum
kumka sobie
.............................

Powodzenia!

Proszę wpisać datę w zeszycie i wkleić ćwiczenia.

Patryk M.

1. Utrwalamy poprzednie ćwiczenia.

2. Proszę nauczyć dziecko rymowanki:

"Do dziury myszko, do dziury, to cię nie znajdzie kot bury.
 A jak cię znajdzie kot bury, to cię obedrze ze skóry"

3. Wytnij i przygotuj myszkę wg wzoru. Przygotuj norkę dla myszki - pudełko z otworem.



4. Ustaw na stoliku pudełko do góry dnem oraz w pewnej odległości myszkę.

5.Teraz nabieramy powietrze nosem i dmuchamy na myszkę , by znalazła się w norce.
Powodzenia.

Oliwier P.

1.Utrwalamy poprzednie ćwiczenia.

2.Proszę nauczyć dziecko rymowanki:

"Do dziury myszko, do dziury, to cię nie znajdzie kot bury.
 A jak cię znajdzie kot bury, to cię obedrze ze skóry"

3. Wytnij i przygotuj myszkę wg wzoru. Przygotuj norkę dla myszki - pudełko z otworem.



4. Ustaw na stoliku pudełko do góry dnem oraz w pewnej odległości myszkę.

5.Teraz nabieramy powietrze nosem i dmuchamy na myszkę , by znalazła się w norce.

Powodzenia.

6. Ćwiczenia usprawniające aparat mowy:
- oblizujemy usta dookoła
- otwieramy buzię i zatrzymujemy język za górnymi zębami
- wypychamy policzki językiem
- przesyłamy sobie całuski
- unosimy język do nosa
- przenosimy język od jednego kącika ust do drugiego
- szeroko się uśmiechamy pokazując zęby.

Proszę w zeszycie wpisać datę i wkleić ćwiczenia.

Sara S.

1.Utrwalamy poprzednie ćwiczenia.

2. Proszę nauczyć dziecko rymowanki:

"Do dziury myszko, do dziury, to cię nie znajdzie kot bury.
 A jak cię znajdzie kot bury, to cię obedrze ze skóry"

3. Wytnij i przygotuj myszkę wg wzoru. Przygotuj norkę dla myszki - pudełko z otworem.



4. Ustaw na stoliku pudełko do góry dnem oraz w pewnej odległości myszkę.

5. Teraz nabieramy powietrze nosem i dmuchamy na myszkę , by znalazła się w norce.

Powodzenia.

6. Ćwiczenia usprawniające aparat mowy:
- oblizujemy usta dookoła
- otwieramy buzię i zatrzymujemy język za górnymi zębami
- wypychamy policzki językiem
- przesyłamy sobie całuski
- unosimy język do nosa
- przenosimy język od jednego kącika ust do drugiego
- szeroko się uśmiechamy pokazując zęby.

Proszę w zeszycie wpisać datę i wkleić ćwiczenia.

Kaya S.

1.Utrwalamy poprzednie ćwiczenia.

2. Proszę nauczyć dziecko rymowanki:

"Do dziury myszko, do dziury, to cię nie znajdzie kot bury.
 A jak cię znajdzie kot bury, to cię obedrze ze skóry"

3.Wytnij i przygotuj myszkę wg wzoru. Przygotuj norkę dla myszki - pudełko z otworem.


4. Ustaw na stoliku pudełko do góry dnem oraz w pewnej odległości myszkę.

5. Teraz nabieramy powietrze nosem i dmuchamy na myszkę , by znalazła się w norce.

Powodzenia.

6. Ćwiczenia usprawniające aparat mowy:
- oblizujemy usta dookoła
- otwieramy buzię i zatrzymujemy język za górnymi zębami
- wypychamy policzki językiem
- przesyłamy sobie całuski
- unosimy język do nosa
- przenosimy język od jednego kącika ust do drugiego
- szeroko się uśmiechamy pokazując zęby.

7. Powtórz zdania:

Darek chowa złotówkę.
Mama myje zlew.
Zenek lubi złoto.
Kolega ogląda zbroję.
Zenek ominął znak.
W torbie był zmywak.

Proszę w zeszycie wpisać datę i wkleić ćwiczenia.


Julia W.


1.Utrwalamy poprzednie ćwiczenia.



2. Proszę nauczyć dziecko rymowanki:

"Do dziury myszko, do dziury, to cię nie znajdzie kot bury.
 A jak cię znajdzie kot bury, to cię obedrze ze skóry"

3.Wytnij i przygotuj myszkę wg wzoru. Przygotuj norkę dla myszki - pudełko z otworem.





4.Ustaw na stoliku pudełko do góry dnem oraz w pewnej odległości myszkę.

5.Teraz nabieramy powietrze nosem i dmuchamy na myszkę , by znalazła się w norce.
Powodzenia.

6.Ćwiczenia usprawniające aparat mowy:
- oblizujemy usta dookoła
- otwieramy buzię i zatrzymujemy język za górnymi zębami
- wypychamy policzki językiem
- przesyłamy sobie całuski
- unosimy język do nosa
- przenosimy język od jednego kącika ust do drugiego
- szeroko się uśmiechamy pokazując zęby.

Proszę w zeszycie wpisać datę i wkleić ćwiczenia.



Jan W.

1.Utrwalamy poprzednie ćwiczenia.

2. Proszę nauczyć dziecko rymowanki:

"Do dziury myszko, do dziury, to cię nie znajdzie kot bury.
 A jak cię znajdzie kot bury, to cię obedrze ze skóry"

3. Wytnij i przygotuj myszkę wg wzoru. Przygotuj norkę dla myszki - pudełko z otworem.



4. Ustaw na stoliku pudełko do góry dnem oraz w pewnej odległości myszkę.

5. Teraz nabieramy powietrze nosem i dmuchamy na myszkę , by znalazła się w norce.

Powodzenia.

6. Ćwiczenia usprawniające aparat mowy:
- oblizujemy usta dookoła
- otwieramy buzię i zatrzymujemy język za górnymi zębami
- wypychamy policzki językiem
- przesyłamy sobie całuski
- unosimy język do nosa
- przenosimy język od jednego kącika ust do drugiego
- szeroko się uśmiechamy pokazując zęby.

7.Tańczący języczek :

- dotykamy językiem wszystkie dolne zęby
- szybko wysuwamy i chowamy język
- dokładnie oblizujemy wargi przy szeroko otwartej buzi.

8. Psotny wiatr:

Narysuj małe kwiatki, pokoloruj i wytnij.
Zamień się w wiosenny wiatr - połóż kwiatki na stole i spróbuj zdmuchnąć kolorowe kwiatki - dmuchamy na kwiatki długim strumieniem powietrza.

Powodzenia!

Proszę w zeszycie wpisać kolejna datę i wkleić ćwiczenia.


Komentarze

Popularne posty