27.05.2020 r. (środa)
Ćwiczenia logopedyczne dla grupy "Szuwarków"
Patryk M.
1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. Pakowanie walizek i bagaży - pomóż Zbyszkowi spakować się na wakacyjny wyjazd. Wykonaj zadanie wg załącznika.
Oliwier P.
1. Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. Przygotowanie:
Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.
3. Przebieg:
Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.
Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.
4. Ćwiczenia języka:
- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
- malowanie podniebienia- przesuwamy językiem po podniebieniu,
- zlizywanie czubkiem języka z wałka dziąsłowego miodu, dżemu lub czekolady (w zależności od upodobań dziecka),
- "liczenie zębów" - dotykanie czubkiem języka kolejno górnych zębów po stronie wewnętrznej,
- przytrzymywanie przez kilka sekund czubka języka na podniebieniu przy szeroko otwartych ustach.
5. Ćw. naśladowcze: Szumiące liście na wietrze: szszszsz
Sara S.
1. Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. Przygotowanie:
Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.
3. Przebieg:
Do
wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w
ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor.
Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.
Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.
4. Ćwiczenia języka:
- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
- malowanie podniebienia- przesuwamy językiem po podniebieniu,
- zlizywanie czubkiem języka z wałka dziąsłowego miodu, dżemu lub czekolady (w zależności od upodobań dziecka),
- "liczenie zębów" - dotykanie czubkiem języka kolejno górnych zębów po stronie wewnętrznej,
- przytrzymywanie przez kilka sekund czubka języka na podniebieniu przy szeroko otwartych ustach.
Kaya S.
1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. "Lodziarz" - ćw. usprawniające narządy mowy:
- dotykamy czubkiem języka zęby na dole buzi
- zrób z języka placek ( układamy szeroki język na dolnej wardze)
- cmokaj
- naśladuj karetkę pogotowia
3. Ćw. oddechowe:
- naśladuj dmuchanie na gorącą zupę
- dmuchaj na folię jak wiatr
- dmuchaj delikatnie na piórka, aby nie spadły ze stołu
4. Ćw. manualne :
- przygotuj kolorowy papier (ulubione kolory)
- obrysuj 4 kółka (będą to twoje lody)
- wytnij kółka i przenieś za pomocą słomki do miseczki
5. Powtórz zdania:
W pokoju czuję zapach frezji.
Mama ma złoty zegarek.
Zenek zbił wazon.
Zenek rozwiązał zadanie.
Komentarze
Prześlij komentarz