Ćwiczenia logopedyczne dla grupy " Żeglarze" - na 29 maja 2020 r.

Mieszko C

1. Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.

2. Przygotowanie:

Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.

3. Przebieg:

Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.

Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.

4. Ćwiczenia języka:

- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
- malowanie podniebienia- przesuwamy językiem po podniebieniu,
- zlizywanie czubkiem języka z wałka dziąsłowego miodu, dżemu lub czekolady (w zależności od upodobań dziecka),
- "liczenie zębów" - dotykanie czubkiem języka kolejno górnych zębów po stronie wewnętrznej,
- przytrzymywanie przez kilka sekund czubka języka na podniebieniu przy szeroko otwartych ustach.

5. Powtórz wyrazy:

dżem, dżentelmen, dżokej, dżuma, dżungla
dżemowy dżokejski

Wiktor G.

1. Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.

2. Przygotowanie:

Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.

3. Przebieg:

Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.

Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.

4. Ćwiczenia języka:

- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
- malowanie podniebienia- przesuwamy językiem po podniebieniu,
- zlizywanie czubkiem języka z wałka dziąsłowego miodu, dżemu lub czekolady (w zależności od upodobań dziecka),
- "liczenie zębów" - dotykanie czubkiem języka kolejno górnych zębów po stronie wewnętrznej,
- przytrzymywanie przez kilka sekund czubka języka na podniebieniu przy szeroko otwartych ustach.

5.Powtórz:

żółta róża
beżowy żakiet
mrożone warzywa
różowa filiżanka
pożar wieży
duża kałuża
kożuch koleżanki
potężne korzenie
odważny dyżurny
dojrzałe jeżyny
olbrzymi grzyb
drapieżny żbik

Kornelia M.

1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
Powtórz
Czarka dręczy grypa.
Czarek troszczy się o koleżankę.
Czarek wygrał trudny mecz.


Kacper M.

1. Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.

2. Przygotowanie:

Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.

3. Przebieg:

Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.

Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.

4. Ćwiczenia języka:

- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
- malowanie podniebienia- przesuwamy językiem po podniebieniu,
- zlizywanie czubkiem języka z wałka dziąsłowego miodu, dżemu lub czekolady (w zależności od upodobań dziecka),
- "liczenie zębów" - dotykanie czubkiem języka kolejno górnych zębów po stronie wewnętrznej,
- przytrzymywanie przez kilka sekund czubka języka na podniebieniu przy szeroko otwartych ustach.

5. Powtórz zdania:

Pan mówi do żołnierzy.
Żaneta biegnie po żużlu.
Kwiaty pachną na wybrzeżu.
Żaneta podlewa rzeżuchę.
Po chodniku idą żeglarze.
Rower ma przerzutkę.

Natalia M.

1. Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.

2. Przygotowanie:

Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.

3. Przebieg:

Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.

Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.

4. Ćwiczenia języka:

- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
- malowanie podniebienia- przesuwamy językiem po podniebieniu,
- zlizywanie czubkiem języka z wałka dziąsłowego miodu, dżemu lub czekolady (w zależności od upodobań dziecka),
- "liczenie zębów" - dotykanie czubkiem języka kolejno górnych zębów po stronie wewnętrznej,
- przytrzymywanie przez kilka sekund czubka języka na podniebieniu przy szeroko otwartych ustach.

5. Powtórz zdania:

Wujek dorabia klucz.
Magda ma warkocze.
Ela wącha mlecz.
Czarek był biegaczem.
W domu była poręcz.
Koło domu biega kaczka.






Komentarze

Popularne posty