Ćwiczenia logopedyczne dla grupy " Żeglarze" - na 29 maja 2020 r.
Mieszko C
1. Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. Przygotowanie:
Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.
3. Przebieg:
Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.
Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.
4. Ćwiczenia języka:
- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
- malowanie podniebienia- przesuwamy językiem po podniebieniu,
- zlizywanie czubkiem języka z wałka dziąsłowego miodu, dżemu lub czekolady (w zależności od upodobań dziecka),
- "liczenie zębów" - dotykanie czubkiem języka kolejno górnych zębów po stronie wewnętrznej,
- przytrzymywanie przez kilka sekund czubka języka na podniebieniu przy szeroko otwartych ustach.
5. Powtórz wyrazy:
dżem, dżentelmen, dżokej, dżuma, dżungla
dżemowy dżokejski
Wiktor G.
1. Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. Przygotowanie:
Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.
3. Przebieg:
Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.
Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.
4. Ćwiczenia języka:
- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
- malowanie podniebienia- przesuwamy językiem po podniebieniu,
- zlizywanie czubkiem języka z wałka dziąsłowego miodu, dżemu lub czekolady (w zależności od upodobań dziecka),
- "liczenie zębów" - dotykanie czubkiem języka kolejno górnych zębów po stronie wewnętrznej,
- przytrzymywanie przez kilka sekund czubka języka na podniebieniu przy szeroko otwartych ustach.
5.Powtórz:
żółta róża
beżowy żakiet
mrożone warzywa
różowa filiżanka
pożar wieży
duża kałuża
kożuch koleżanki
potężne korzenie
odważny dyżurny
dojrzałe jeżyny
olbrzymi grzyb
drapieżny żbik
Kornelia M.
1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
Powtórz
Czarka dręczy grypa.
Czarek troszczy się o koleżankę.
Czarek wygrał trudny mecz.
Kacper M.
1. Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. Przygotowanie:
Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.
3. Przebieg:
Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.
Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.
4. Ćwiczenia języka:
- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
- malowanie podniebienia- przesuwamy językiem po podniebieniu,
- zlizywanie czubkiem języka z wałka dziąsłowego miodu, dżemu lub czekolady (w zależności od upodobań dziecka),
- "liczenie zębów" - dotykanie czubkiem języka kolejno górnych zębów po stronie wewnętrznej,
- przytrzymywanie przez kilka sekund czubka języka na podniebieniu przy szeroko otwartych ustach.
5. Powtórz zdania:
Pan mówi do żołnierzy.
Żaneta biegnie po żużlu.
Kwiaty pachną na wybrzeżu.
Żaneta podlewa rzeżuchę.
Po chodniku idą żeglarze.
Rower ma przerzutkę.
Natalia M.
1. Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. Przygotowanie:
Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.
3. Przebieg:
Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.
Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.
4. Ćwiczenia języka:
- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
- malowanie podniebienia- przesuwamy językiem po podniebieniu,
- zlizywanie czubkiem języka z wałka dziąsłowego miodu, dżemu lub czekolady (w zależności od upodobań dziecka),
- "liczenie zębów" - dotykanie czubkiem języka kolejno górnych zębów po stronie wewnętrznej,
- przytrzymywanie przez kilka sekund czubka języka na podniebieniu przy szeroko otwartych ustach.
5. Powtórz zdania:
Wujek dorabia klucz.
Magda ma warkocze.
Ela wącha mlecz.
Czarek był biegaczem.
W domu była poręcz.
Koło domu biega kaczka.
Komentarze
Prześlij komentarz