Terapia logopedyczna - 12 kwiecień 2021 r.

Lilianna P

1. Utrwalamy wyrazy i zdania  z poprzednich zajęć.

2. Ćwiczenia oddechowe:

 

 

3. Ćw.języka:

-poruszamy językiem w buzi , w różne strony,

-piszemy czubkiem języka na podniebieniu , przy szeroko otwartych ustach , swoje imię,

-wypychamy czubkiem języka raz jeden policzek, raz drugi,

-kląskamy wolno, szybko, wolno, szybko,

-dotykamy czubkiem języka górnych zębów (przy szeroko otwartej buzi)

-przyklejamy język do góry podniebienia w taki sposób, jakby chciało się kląskać , tyle tylko, że trzeba zatrzymać się w połowie drogi,

-dotykamy czubkiem języka wałka dziąsłowego przy otwartej buzi, po każdym dotknięciu język powraca na dno jamy ustnej.

Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 5 min.

 

Bartosz Ś

1.Ćwiczenia oddechowe:

-dmuchamy na kartkę papieru w czasie dmuchania przyciskamy  dolna wargę  do brzegu dolnych siekaczy. (ćwiczenie powtarzamy kilka razy)

2.Ćwiczenia z głoską "f"

Powtórz sylaby:

fa, fo, fe, fu, fy

afa, afo, afe, afu, afy

ofa, ofo, ofe, ofu, ofy

efa, efo, efe, efu, efy

ufa, ufo, ufe, ufu, ufy,

ifa, ifo, ify, ife, ifu, ify

yfa, yfo, yfe, yfu, yfy 

Ćwiczenia utrwalamy systematycznie ok. 5 min. 

 

 Dominika G

 Mikołaja G

1.Utrwalamy ćwiczenia z bajek logopedycznych z zeszytu ćwiczeń .

2. Powitanie – Dominik i Mikołaj  przedstawiają   się imieniem  z wykorzystaniem ułożonej przez siebie melodii.

2. Na podwórku − rodzic czyta  dzieciom wiersz E. Skorek pt. „Kurnik z grzędą”. Zachęca jednocześnie dzieci, aby w czasie słuchania wiersza uzupełniały go, naśladując w odpowiednich miejscach głosy zwierząt.

Kurnik z grzędą

Na podwórzu dziś zebranie,
są panowie i są panie.
Wszyscy radzić dzisiaj będą,
czy budować kurnik z grzędą.
Kaczki kwaczą: kwa kwa,
zbudujemy go raz – dwa.
Świnki kwiczą: kwi kwi kwi,
zbudujemy kurnik w mig!
Konik na to: i–ha–ha, i-ha-ha,
ja stajenkę swoją mam.
Po co więc budować coś,
czy przybędzie do nas gość?
Nie bądź taki, gę – gę – gę,
zagęgała tłusta gęś.
Dzisiaj kury tu przybędą,
musi być ten kurnik z grzędą!
Kaczki znowu: kwa kwa kwa,
zbudujemy go raz – dwa.
Świnki kwiczą: kwi kwi kwi,
czy w kurniku będą drzwi?
Konik na to: i–ha-ha, i-ha-ha,
koń najwięcej siły ma.
Jeśli kury tu przybędą,
będzie kurnik z piękną grzędą.
Tak zwierzęta zbudowały
dla kur z grzędą kurnik mały.
Kury na to: ko ko ko,
piękny dom, nie ma co!
Do środeczka zapraszamy,
poczęstunek dla was mamy.
Kaczki kwaczą: kwa kwa kwa,
zjemy ziarno tak tak tak.
Świnki kwiczą: kwi kwi kwi,
my mieszankę zjemy w mig!
Konik woła: i-ha-ha, i-ha-ha,
ja na proso chętkę mam!
Gąska na to: gę gę gę,
ja na trawkę też mam chęć.
Kurki gdaczą: ko ko ko,
każdy z was to miły gość!

 Po skończonej recytacji omawiamy  z dziećmi treść wiersza. Dzieci odpowiadają na pytania:

  • Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
  • Gdzie rozmawiały zwierzęta?
  • Jakie inne zwierzęta można jeszcze spotkać na wiejskim podwórku?
  • Co zwierzęta chciały zrobić?
  • Czy ich zachowanie było właściwe?
  • Jeśli tak, to dlaczego?

Na zakończenie zajęć wykonujemy ćwiczenia języka i warg:

kaczka - zaokrąglamy usta

świnka - chrząkamy

konik - klaskamy językiem wolno, szybko, wolno 

kura - wysuwamy wargi do przodu (robimy ryjek)

gąska - naśladujemy gęganie.

Miłej zabawy!

Powodzenia!


Aleks A

 1.Ćwiczenia pionizacji języka:

-próbujemy naśladować płaczące dziecko - la la la la ,

-układamy język w łyżeczkę,

-układamy na języku kawałek ciasteczka i prosimy aby dziecko podniosło do podniebienia,

-myjemy językiem zęby górne od wewnątrz,

-język na defiladzie - podnosimy język do góry do wałeczka dziąsłowego i opuszczamy, kierujemy język do kącików  ust,

-rysujemy na podniebieniu, czubkiem języka, chmurkę, słonko z promykami,

-kląskamy wolno, szybko, wolno.

2."Śniadanie kotka Mruczka " (w załączeniu)

-kot pije mleko - naśladujemy,(unosimy wysoko język)

-kot oblizuje się - oblizujemy wargi górne i dolne,

-oblizujemy zęby górne i dolne,

-oblizujemy kąciki ust ,

Ćwiczenia wykonujemy przy szeroko otwartych ustach - codziennie ok. 5 min.

Zaprowadź kotka Mruczka do miski.


 

 


 

Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 5 min.

 Powodzenia !

Miłej zabawy!

 

Komentarze

Popularne posty