Terapia logopedyczna - 8 kwiecień 2021 r.

Grupa "Wodniki"

Julia G

Joanna G

1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.

2.Uczulamy miejsce artykulacji np. szpatułką, lodem, zimną łyżeczką. Podnosimy język do góry , przy szeroko otwartej buzi, i próbujemy wymawiać d d d d d .

2. Dołączamy wymawianie  td td td , tede, teda , tedo , tedu , tdy.

3. Gra planszowa do ćwiczeń w domu - kontynuacja.

Ćwiczenia powtarzamy systematycznie ok. 5-10 min.

 

Hanna M.

1. Ćwiczenia oddechowe:

-dmuchamy do słomki,

-dmuchamy przez słomkę,

-dmuchamy do słomki  i wymawiamy głoskę "t" przy rozciągniętych ustach,

-dmuchamy na wiatraczek, piórka.

2.Ćwiczenia języka i warg:

-układamy szeroki język za dolnymi zębami,

-posprzątaj swój domek -przesuwamy wolno, ale energicznie językiem za dolnymi zębami, 

-dotykamy czubkiem języka dolnych zębów, 

-rozciągamy wargi, jak do uśmiechu  bez pokazywania zębów i z pokazywaniem zębów, 

-wymawiamy samogłoski : e, i - z przesadną artykulacją. 

-przygryzamy boki języka. 

3. Bajka logopedyczna "W krainie bałaganu" (rodzic czyta bajkę - dziecko wykonuje ćwiczenia)

 


Powodzenia!


Michalina P

1. Ćwiczenia oddechowe:

-dmuchamy do słomki,

-dmuchamy przez słomkę,

-dmuchamy do słomki  i wymawiamy głoskę "t" przy rozciągniętych ustach,

-dmuchamy na wiatraczek, piórka.

2.Ćwiczenia języka i warg:

-układamy szeroki język za dolnymi zębami,

-posprzątaj swój domek -przesuwamy wolno, ale energicznie językiem za dolnymi zębami, 

-dotykamy czubkiem języka dolnych zębów, 

-rozciągamy wargi, jak do uśmiechu  bez pokazywania zębów i z pokazywaniem zębów, 

-wymawiamy samogłoski : e, i - z przesadną artykulacją. 

-przygryzamy boki języka. 

3. Bajka logopedyczna "W krainie bałaganu".  (rodzic czyta bajkę - dziecko wykonuje ćwiczenia)

 


Powodzenia! 

 

Nadia M. 

Utrwalamy ćwiczenia z bajek logopedycznych wklejonych do zeszytu zajęć

Powodzenia!

 

Terapia logopedyczna - 31 marca 20201r

Grupa "Żabki"

Anastazja K

1. Utrwalamy ćwiczenia z zeszytu zajęć.

2. Pracujemy na obrazkach wklejonych do zeszytu - odpowiadamy na pytania do obrazka.

Powodzenia! 

 

 Kornelii N.  i Rozalii N 

 1.Ćwiczenia pionizacji języka:

-próbujemy naśladować płaczące dziecko - la la la la ,

-układamy język w łyżeczkę,

-układamy na języku kawałek ciasteczka i prosimy aby dziecko podniosło do podniebienia,

-myjemy językiem zęby górne od wewnątrz,

-język na defiladzie - podnosimy język do góry do wałeczka dziąsłowego i opuszczamy, kierujemy język do kącików  ust,

-rysujemy na podniebieniu, czubkiem języka, chmurkę, słonko z promykami,

-kląskamy wolno, szybko, wolno.

2.Śniadanie kotka Mruczka "

-kot pije mleko - naśladujemy,(unosimy wysoko język)

-kot oblizuje się - oblizujemy wargi górne i dolne,

-oblizujemy zęby górne i dolne,

-oblizujemy kąciki ust ,

Ćwiczenia wykonujemy przy szeroko otwartych ustach - codziennie ok. 5 min.

Zaprowadź kotka Mruczka do miski.

Powodzenia !

Miłej zabawy!

 

 


 


 

 

 

Komentarze

Popularne posty