26.05.2020 r. (wtorek)
Ćwiczenia logopedyczne dla grupy "Szuwarków"
Jan B.
1. Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. Przygotowanie:
Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.
3. Przebieg:
Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.
Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.
4. Powtórz zdania:
Wysoko szybuje szybki samolot.
Szymek postawił szopę w sadku.
Sylwek szuka soku w szafie.
W sklepie wiszą szynka i kiełbasa.
Sylwia szykuje pisanki do koszyka.
Sabinka uszyła sukienkę w groszki.
Powodzenia!
Sebastian B.
1. Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. Przygotowanie:
Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.
3. Przebieg:
Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.
Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.
4. Ćwiczenia języka:
- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
- malowanie podniebienia- przesuwamy językiem po podniebieniu,
- zlizywanie czubkiem języka z wałka dziąsłowego miodu, dżemu lub czekolady (w zależności od upodobań dziecka),
- "liczenie zębów" - dotykanie czubkiem języka kolejno górnych zębów po stronie wewnętrznej,
- przytrzymywanie przez kilka sekund czubka języka na podniebieniu przy szeroko otwartych ustach.
5. Ćw. naśladowcze: Szumiące liście na wietrze: szszszsz
4. Powtórz zdania:
Tata układa szerokie szyny.
Szymek ubiera szare kalosze.
Natasza je pyszną szarlotkę.
Mama kupiła kosztowny naszyjnik.
Powodzenia!
Tobiasz D.
1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. Przygotowanie:
Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.
3. Przebieg:
Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.
Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
4. Ćwiczenia języka:
- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
5. Ćw. naśladowcze: Szumiące liście na wietrze: szszszsz
Powodzenia!
2. Przygotowanie:
Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.
3. Przebieg:
Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.
Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.
4. Ćwiczenia języka:
- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
- malowanie podniebienia- przesuwamy językiem po podniebieniu,
- zlizywanie czubkiem języka z wałka dziąsłowego miodu, dżemu lub czekolady (w zależności od upodobań dziecka),
- "liczenie zębów" - dotykanie czubkiem języka kolejno górnych zębów po stronie wewnętrznej,
- przytrzymywanie przez kilka sekund czubka języka na podniebieniu przy szeroko otwartych ustach.
5. Ćw. naśladowcze: Szumiące liście na wietrze: szszszsz
Powodzenia!
Oliwia G.
1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. Przygotowanie:
Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.
3. Przebieg:
Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.
Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
4. Ćwiczenia języka:
Powtórz: Nic babiego lata.
Powodzenia!
2. Przygotowanie:
Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.
3. Przebieg:
Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.
Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
4. Ćwiczenia języka:
- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
Powodzenia!
Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.
3. Przebieg:
Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.
Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
4. Ćwiczenia języka:
- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
5. Ćw. naśladowcze: Szumiące liście na wietrze: szszszsz
6. Powtórz zdania:
Agnieszka ma nowy fartuszek.
Powodzenia!
2. Przygotowanie:
Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.
3. Przebieg:
Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.
Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.
4. Ćwiczenia języka:
-wyginanie języka w koci grzbiet,
-oblizywanie językiem dolnych zębów po wewnętrznej stronie,
-dotykanie językiem na zmianę dolnych i górnych zębów,
-wysuwanie z buzi długiego i cienkiego języka i chowanie go jak najdalej w głąb jamy ustnej.
Powtórz: Nic babiego lata.
Tomek lubi pić wodę.
Ola lubi bawić się lalkami.
Mama myje łokieć.
Powodzenia!
Ksawery K.
1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2.Przygotowanie:
Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.
3. Przebieg:
Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.
Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Powodzenia!
2.Przygotowanie:
Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.
3. Przebieg:
Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.
Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.
Powodzenia!
Oskar L.
1. Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. Przygotowanie:
Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.
3. Przebieg:
Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
4. Ćwiczenia języka:
- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
5. Ćw. naśladowcze: Szumiące liście na wietrze: szszszsz
6. Powtórz zdania:
Czarek czyta podręcznik w czytelni.
2. Przygotowanie:
Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.
3. Przebieg:
Do
wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w
ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor.
Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.
Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.
4. Ćwiczenia języka:
- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
- malowanie podniebienia- przesuwamy językiem po podniebieniu,
- zlizywanie czubkiem języka z wałka dziąsłowego miodu, dżemu lub czekolady (w zależności od upodobań dziecka),
- "liczenie zębów" - dotykanie czubkiem języka kolejno górnych zębów po stronie wewnętrznej,
- przytrzymywanie przez kilka sekund czubka języka na podniebieniu przy szeroko otwartych ustach.
5. Ćw. naśladowcze: Szumiące liście na wietrze: szszszsz
6. Powtórz zdania:
Czarek czyta podręcznik w czytelni.
Uczeń liczy na liczydle i patyczkach.
Kolczyki Janeczki mają czerwone oczka.
W czwartek mama upiecze apetyczne pączki.
Czerwona biedroneczka ma cztery czarne kropeczki.
Powodzenia!
Amelia M.
1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. Przygotowanie:
Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.
3. Przebieg:
Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.
Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.
4. Ćwiczenia języka:
- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
- malowanie podniebienia- przesuwamy językiem po podniebieniu,
- zlizywanie czubkiem języka z wałka dziąsłowego miodu, dżemu lub czekolady (w zależności od upodobań dziecka),
- "liczenie zębów" - dotykanie czubkiem języka kolejno górnych zębów po stronie wewnętrznej,
- przytrzymywanie przez kilka sekund czubka języka na podniebieniu przy szeroko otwartych ustach.
Powodzenia!
Lena M.
1. Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. Przygotowanie:
Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.
3. Przebieg:
Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.
Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.
4. Ćwiczenia języka:
- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
- malowanie podniebienia- przesuwamy językiem po podniebieniu,
- zlizywanie czubkiem języka z wałka dziąsłowego miodu, dżemu lub czekolady (w zależności od upodobań dziecka),
- "liczenie zębów" - dotykanie czubkiem języka kolejno górnych zębów po stronie wewnętrznej,
- przytrzymywanie przez kilka sekund czubka języka na podniebieniu przy szeroko otwartych ustach.
5. Ćw. naśladowcze: Szumiące liście na wietrze: szszszsz
6. Powtórz zdania:
Agnieszka ma nowy fartuszek.
Natasza kupiła koszyk pietruszki.
Tomasz ma garnuszek kasztanów.
Mama ma bursztynową broszkę.
Mama kupiła puszkę szprotek.
Powodzenia!
Komentarze
Prześlij komentarz