26.05.2020 r. (wtorek)

Ćwiczenia logopedyczne dla grupy "Szuwarków" 

Jan B.

1. Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.

2. Przygotowanie:

Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.

3. Przebieg:

Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.

Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.

4. Powtórz zdania:

Wysoko szybuje szybki samolot.
Szymek postawił szopę w sadku.
Sylwek szuka soku w szafie.
W sklepie wiszą szynka i kiełbasa.
Sylwia szykuje pisanki do koszyka.
Sabinka uszyła sukienkę w groszki.

Powodzenia!


Sebastian B.

1. Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.

2. Przygotowanie:

Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.

3. Przebieg:

Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.

Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.

4. Ćwiczenia języka:

- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
- malowanie podniebienia- przesuwamy językiem po podniebieniu,
- zlizywanie czubkiem języka z wałka dziąsłowego miodu, dżemu lub czekolady (w zależności od upodobań dziecka),
- "liczenie zębów" - dotykanie czubkiem języka kolejno górnych zębów po stronie wewnętrznej,
- przytrzymywanie przez kilka sekund czubka języka na podniebieniu przy szeroko otwartych ustach.

5. Ćw. naśladowcze: Szumiące liście na wietrze: szszszsz

4. Powtórz zdania:

Tata układa szerokie szyny.
Szymek ubiera szare kalosze.
Natasza je pyszną szarlotkę.
Mama kupiła kosztowny naszyjnik.

Powodzenia!

Tobiasz D.

1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.

2. Przygotowanie:

Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.

3. Przebieg:

Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.

Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.

4. Ćwiczenia języka:

- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
- malowanie podniebienia- przesuwamy językiem po podniebieniu,
- zlizywanie czubkiem języka z wałka dziąsłowego miodu, dżemu lub czekolady (w zależności od upodobań dziecka),
- "liczenie zębów" - dotykanie czubkiem języka kolejno górnych zębów po stronie wewnętrznej,
- przytrzymywanie przez kilka sekund czubka języka na podniebieniu przy szeroko otwartych ustach.

5. Ćw. naśladowcze: Szumiące liście na wietrze: szszszsz

Powodzenia!

Oliwia G.

1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.

2. Przygotowanie:

Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.

3. Przebieg:

Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.

Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.

4. Ćwiczenia języka:
-wyginanie języka w koci grzbiet,
-oblizywanie językiem dolnych zębów po wewnętrznej stronie,
-dotykanie językiem na zmianę dolnych i górnych zębów,
-wysuwanie z buzi długiego i cienkiego języka i chowanie go jak najdalej w głąb jamy ustnej.

Powtórz:                                                                                                                                                                                                      Nic babiego lata.
Tomek lubi pić wodę.
Ola lubi bawić się lalkami.
Mama myje łokieć.
Powodzenia!

Ksawery K.

1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.

2.Przygotowanie:

Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.

3. Przebieg:

Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.

Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.

Powodzenia!

Oskar L.

1. Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.

2. Przygotowanie:

Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.

3. Przebieg:

Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.

Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.

4. Ćwiczenia języka:

- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
- malowanie podniebienia- przesuwamy językiem po podniebieniu,
- zlizywanie czubkiem języka z wałka dziąsłowego miodu, dżemu lub czekolady (w zależności od upodobań dziecka),
- "liczenie zębów" - dotykanie czubkiem języka kolejno górnych zębów po stronie wewnętrznej,
- przytrzymywanie przez kilka sekund czubka języka na podniebieniu przy szeroko otwartych ustach.

5. Ćw. naśladowcze: Szumiące liście na wietrze: szszszsz

6. Powtórz zdania:

Czarek czyta podręcznik w czytelni.
Uczeń liczy na liczydle i patyczkach.
Kolczyki Janeczki mają czerwone oczka.
W czwartek mama upiecze apetyczne pączki.
Czerwona biedroneczka ma cztery czarne kropeczki.

Powodzenia!

Amelia M.

1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.

2. Przygotowanie:

Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.

3. Przebieg:

Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.

Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.

4. Ćwiczenia języka:

- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
- malowanie podniebienia- przesuwamy językiem po podniebieniu,
- zlizywanie czubkiem języka z wałka dziąsłowego miodu, dżemu lub czekolady (w zależności od upodobań dziecka),
- "liczenie zębów" - dotykanie czubkiem języka kolejno górnych zębów po stronie wewnętrznej,
- przytrzymywanie przez kilka sekund czubka języka na podniebieniu przy szeroko otwartych ustach.

Powodzenia!

Lena M.

1. Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. Przygotowanie:

Przygotuj papierowe łódki (mogą być różnej wielkości) i miskę z wodą.

3. Przebieg:

Do wody dolej kilka kropel barwnika spożywczego lub farby plakatowej - w ten sposób powstanie kolorowe morze. Możesz wybrać swój ulubiony kolor. Teraz zwodujemy statki i wyruszamy w rejs. Najpierw dmuchamy na statki ustami, później możemy dmuchać przez słomki.

Uwaga : nie wkładamy słomek do wody i nie pijemy wody.
Możemy dmuchać bardzo wolno, słabiej, dmuchamy bardziej w lewo, w prawo, do przodu, do tyłu.

4. Ćwiczenia języka:

- otwieramy szeroko usta i unosimy język do wałka dziąsłowego, a następnie opuszczamy za dolne zęby (ćw. powtarzamy wielokrotnie),
- malowanie podniebienia- przesuwamy językiem po podniebieniu,
- zlizywanie czubkiem języka z wałka dziąsłowego miodu, dżemu lub czekolady (w zależności od upodobań dziecka),
- "liczenie zębów" - dotykanie czubkiem języka kolejno górnych zębów po stronie wewnętrznej,
- przytrzymywanie przez kilka sekund czubka języka na podniebieniu przy szeroko otwartych ustach.

5. Ćw. naśladowcze: Szumiące liście na wietrze: szszszsz

6. Powtórz zdania:

Agnieszka ma nowy fartuszek.
Natasza kupiła koszyk pietruszki.
Tomasz ma garnuszek kasztanów.
Mama ma bursztynową broszkę.
Mama kupiła puszkę szprotek.

Powodzenia!




Komentarze

Popularne posty