30.10.2020 r. (piątek) Zajęcia z psychologiem
Grupa: "Żeglarze"
Dzień
dobry,
mając
na uwadze, iż możecie Państwo nie dysponować specjalistycznymi materiałami
pomocniczymi do zajęć terapeutycznych, załączam bardzo prosty skryp do przeprowadzenia
zajęć w domu.
Owocnej
pracy!
Z
życzeniami zdrowia,
Magdalena
Przygoda
psycholog
ZAJĘCIA DLA ALEKSEGO:
1. 1. Dziecko
określa swój aktualny nastrój:
Zadajemy
pytania dodatkowe:
-
Co sprawiło, że masz taki nastrój?
-
Co dziś przydarzyło ci się miłego?
-
Czy zdarzyło się dziś coś, przez co się smuciłaś?
- Czy zdarzyło się dziś coś, przez co się złościłaś
2. Trenujemy rozpoznawanie emocji:
Proponuję, aby w spokojnym otoczeniu dziecko wysłuchało krótkiej relaksacji dostępnej pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=P8128iS8o0g
Jest to dobra propozycja przed zaśnięciem.
ZAJĘCIA DLAZUZANNY:
1. 1. Drukujemy
załączoną „leniwą” ósemkę (lub rysujemy na arkuszu A4 mazakiem). Dziecko wodzi
palcem po liniach ósemki zachowując odpowiedni kierunek. Następnie rysujemy
kropkę na środku kartki i dziecko samodzielnie rysuje „leniwe ósemki”(rozpoczynając
ruch narzędzia pisarskiego w miejscu narysowanej kropki).
Wszystkie kartoniki należy
ułożyć obrazkami do dołu. Zabawa polega na zebraniu jak największej liczby par,
każda osoba odwraca dwa wybrane kartoniki i jeżeli jest to para to odkłada je
na bok i gra dalej. Natomiast, jeżeli nie wylosowała takich samych obrazków to
odkłada je na miejsca obrazkami na dół. W przypadku, gdy gracz nie wylosuje
takich samych kartoników, oddaje kolejkę następnemu graczowi. Kończymy grę jak
odkryjemy wszystkie pary. Wygrywa osoba, która odkryje największą ilość par.
Opcjonalnie można również zagrać w
domino.
Włączamy trening matematyczny w
życie codzienne - przeliczamy, przeliczamy i jeszcze raz przeliczamy wszystko
co się da! :)
ZAJĘCIA DLABARTKA:
1. 1. Na podłodze rysujemy kredą dużą „leżącą” ósemkę (lub na dużym arkuszu papieru mazakiem). Dajemy dziecku piłeczkę lub samochodzik, aby toczyło zabawkę po liniach cyfry zgodnie z kierunkiem strzałek. Pomagamy prowadzić rączkę dziecka by zachować właściwy kierunek!
1. Jesienna dynia (potrzebne rzeczy: kartka A4, pomarańczowa wycinanka, klej)
Drukujemy zamieszczoną poniżej dynię (lub rysujemy samodzielnie na kartce A4). Dziecko wydziera palcami małe kawałki pomarańczowego papieru i starannie wykleja nimi dynię.
1. Praca
z książką:
Jeśli
nie ma w domu książki o tematyce jesiennej, czytamy dziecku dowolną książeczkę.
Zadajemy pytania dotyczące treści. Formułujemy je w formie otwartej, np. Co
zrobił wilk? zamiast Kto połknął Czerwonego Kapturka?, zachęcając w
ten sposób do budowania pełnych wypowiedzi. Odnosimy się do motywacji i emocji
bohaterów, np. Dlaczego myśliwy tak postąpił? Co poczuł Czerwony Kapturek,
gdy spostrzegł wilka?
Warto,
by praca z książką stała się codziennym rytuałem.
Komentarze
Prześlij komentarz