30.10.2020 r. (piątek) Zajęcia z psychologiem

Grupa: "Żeglarze"


Dzień dobry,

mając na uwadze, iż możecie Państwo nie dysponować specjalistycznymi materiałami pomocniczymi do zajęć terapeutycznych, załączam bardzo prosty skryp  do przeprowadzenia zajęć w domu.

Owocnej pracy!

                                                                                              Z życzeniami zdrowia,

                                                                                              Magdalena Przygoda

                                                                                              psycholog

 

ZAJĘCIA DLA ALEKSEGO:

 

1.      1. Dziecko określa swój aktualny nastrój:


Zadajemy pytania dodatkowe:

- Co sprawiło, że masz taki nastrój?

- Co dziś przydarzyło ci się miłego?

- Czy zdarzyło się dziś coś, przez co się smuciłaś?

- Czy zdarzyło się dziś coś, przez co się złościłaś   


2. Trenujemy rozpoznawanie emocji:

             3.      Relaksacja:

Proponuję, aby w spokojnym otoczeniu dziecko wysłuchało krótkiej relaksacji dostępnej pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=P8128iS8o0g

Jest to dobra propozycja przed zaśnięciem.

ZAJĘCIA DLAZUZANNY:

 

1.      1. Drukujemy załączoną „leniwą” ósemkę (lub rysujemy na arkuszu A4 mazakiem). Dziecko wodzi palcem po liniach ósemki zachowując odpowiedni kierunek. Następnie rysujemy kropkę na środku kartki i dziecko samodzielnie rysuje „leniwe ósemki”(rozpoczynając ruch narzędzia pisarskiego w miejscu narysowanej kropki). 


2. Rysowanie oburącz:

Bierzemy w obie rączki 2 narzędzia pisarskie jednocześnie (ważne by były tej samej grubości). Zaczynamy w zaznaczonym punkcie i rysujemy po śladzie jednocześnie obiema rękami.





3. Ćwiczenia pamięci słuchowej:

Powtarzanie rytmu - dziecko ma za zadanie wysłuchać rytmu zademonstrowanego przez osobę dorosłą (za pomocą cymbałków, bębenka lub klaśnięciami), a następnie wystukać go samodzielnie.

4. Ćwiczenia pamięci wzrokowej:

Gra w memory (w pary).
Potrzebujemy kartoników z obrazkami.

Wszystkie kartoniki  należy ułożyć obrazkami do dołu. Zabawa polega na zebraniu jak największej liczby par, każda osoba odwraca dwa wybrane kartoniki i jeżeli jest to para to odkłada je na bok i gra dalej. Natomiast, jeżeli nie wylosowała takich samych obrazków to odkłada je na miejsca obrazkami na dół. W przypadku, gdy gracz nie wylosuje takich samych kartoników, oddaje kolejkę następnemu graczowi. Kończymy grę jak odkryjemy wszystkie pary. Wygrywa osoba, która odkryje największą ilość par.

 

Opcjonalnie można również zagrać w domino.

 

Włączamy trening matematyczny w życie codzienne - przeliczamy, przeliczamy i jeszcze raz przeliczamy wszystko co się da! :)


ZAJĘCIA DLABARTKA:


1.     1.  Na podłodze rysujemy kredą dużą „leżącą” ósemkę (lub na dużym arkuszu papieru mazakiem). Dajemy dziecku piłeczkę lub samochodzik, aby toczyło zabawkę po liniach cyfry zgodnie z kierunkiem strzałek. Pomagamy prowadzić rączkę dziecka by zachować właściwy kierunek!




1.      Jesienna dynia (potrzebne rzeczy: kartka A4, pomarańczowa wycinanka, klej)  

Drukujemy zamieszczoną poniżej dynię (lub rysujemy samodzielnie na kartce A4). Dziecko wydziera palcami małe kawałki pomarańczowego papieru i starannie wykleja nimi dynię.




1.      Praca z książką:

Jeśli nie ma w domu książki o tematyce jesiennej, czytamy dziecku dowolną książeczkę. Zadajemy pytania dotyczące treści. Formułujemy je w formie otwartej, np. Co zrobił wilk? zamiast Kto połknął Czerwonego Kapturka?, zachęcając w ten sposób do budowania pełnych wypowiedzi. Odnosimy się do motywacji i emocji bohaterów, np. Dlaczego myśliwy tak postąpił? Co poczuł Czerwony Kapturek, gdy spostrzegł wilka?

 

Warto, by praca z książką stała się codziennym rytuałem.

 


Komentarze

Popularne posty