Terapia pedagogiczna - 16 grudnia 2020 r.
Inga B.
1.Naśladuj dmuchanie balona, a następnie uciekające z niego powietrze, wypowiadając przeciągle głoskę (s) - ssssssssssss
2. Posłuchaj wiersza D. Gellner "Balonik"
Idę sobie z balonikiem.
On na sznurku, ja chodnikiem.
Ja jem ciasto, a on nie je,
tylko się do sznurka śmieje.
Skacze żaba z wielkim krzykiem:
- Będę tańczyć z balonikiem!
Smok się w smoczą głowę skrobie:
- Ja balonik wezmę sobie!
Mysz przebrała się w sukienkę:
-Chcę z balonem pójść pod rękę!
Gdy balonik tego słuchał,
jeszcze bardziej się nadmuchał, wrzasnął:
- Tego już za wiele! Przecież ja się nie podzielę!
Mogę pęknąć, jeśli chcecie.
Lecz co wtedy mieć będziecie?
4.Porozmawiaj z rodzicami na temat wiersza. Weź do ręki balon i powiedz jakie właściwości ma balon (lekki, okrągły kolorowy, gładki, delikatny, wypełniony powietrzem)
5.Improwizacja muzyczno-ruchowa z wykorzystaniem balona - do dowolnej muzyki.
Zatańcz z balonem przy muzyce.
6. Znajdź balony z taką samą zawartością (zagadka dotykowa)
Do nienadmuchanych balonów wsypujemy np. fasolę, ryż, sól, groch. Dziecko za pomocą dotyku próbuje dobrać pary balony z taką samą zawartością.
7. Podziel wyraz balon, balony na sylaby i głoski. Policz ile jest głosek i sylab w każdym wyrazie.
8. Ułóż zdanie z wyrazem balon, balony. Policz wyrazy w zdaniu.
9. Narysuj balona i pokoloruj wg. własnej inwencji twórczej.
Miłej zabawy!
Liliana P.
1.Naśladuj dmuchanie balona, a następnie uciekające z niego powietrze, wypowiadając przeciągle głoskę (s) - ssssssssssss
2. Posłuchaj wiersza D. Gellner "Balonik"
Idę sobie z balonikiem.
On na sznurku, ja chodnikiem.
Ja jem ciasto, a on nie je,
tylko się do sznurka śmieje.
Skacze żaba z wielkim krzykiem:
- Będę tańczyć z balonikiem!
Smok się w smoczą głowę skrobie:
- Ja balonik wezmę sobie!
Mysz przebrała się w sukienkę:
-Chcę z balonem pójść pod rękę!
Gdy balonik tego słuchał,
jeszcze bardziej się nadmuchał, wrzasnął:
- Tego już za wiele! Przecież ja się nie podzielę!
Mogę pęknąć, jeśli chcecie.
Lecz co wtedy mieć będziecie?
4.Porozmawiaj z rodzicami na temat wiersza. Weź do ręki balon i powiedz jakie właściwości ma balon (lekki, okrągły kolorowy, gładki, delikatny, wypełniony powietrzem)
5.Improwizacja muzyczno-ruchowa z wykorzystaniem balona - do dowolnej muzyki.
Zatańcz z balonem przy muzyce.
6. Znajdź balony z taką samą zawartością (zagadka dotykowa)
Do nienadmuchanych balonów wsypujemy np. fasolę, ryż, sól, groch. Dziecko za pomocą dotyku próbuje dobrać pary balony z taką samą zawartością.
7. Podziel wyraz balon, balony na sylaby i głoski. Policz ile jest głosek i sylab w każdym wyrazie.
8. Ułóż zdanie z wyrazem balon, balony. Policz wyrazy w zdaniu.
9. Narysuj balona i pokoloruj wg. własnej inwencji twórczej.
Miłej zabawy!
Kornelia N, Rozalia N.
1.Naśladuj dmuchanie balona, a następnie uciekające z niego powietrze, wypowiadając przeciągle głoskę (s) - ssssssssssss
2. Posłuchaj wiersza D. Gellner "Balonik"
Idę sobie z balonikiem.
On na sznurku, ja chodnikiem.
Ja jem ciasto, a on nie je,
tylko się do sznurka śmieje.
Skacze żaba z wielkim krzykiem:
- Będę tańczyć z balonikiem!
Smok się w smoczą głowę skrobie:
- Ja balonik wezmę sobie!
Mysz przebrała się w sukienkę:
-Chcę z balonem pójść pod rękę!
Gdy balonik tego słuchał,
jeszcze bardziej się nadmuchał, wrzasnął:
- Tego już za wiele! Przecież ja się nie podzielę!
Mogę pęknąć, jeśli chcecie.
Lecz co wtedy mieć będziecie?
4.Porozmawiaj z rodzicami na temat wiersza. Weź do ręki balon i powiedz jakie właściwości ma balon (lekki, okrągły kolorowy, gładki, delikatny, wypełniony powietrzem)
5.Improwizacja muzyczno-ruchowa z wykorzystaniem balona - do dowolnej muzyki.
Zatańcz z balonem przy muzyce.
6. Znajdź balony z taką samą zawartością (zagadka dotykowa)
Do nienadmuchanych balonów wsypujemy np. fasolę, ryż, sól, groch. Dziecko za pomocą dotyku próbuje dobrać pary balony z taką samą zawartością.
Miłej zabawy!
Aleksy A.
1.Naśladuj dmuchanie balona, a następnie uciekające z niego powietrze, wypowiadając przeciągle głoskę (s) - ssssssssssss
2. Posłuchaj wiersza D. Gellner "Balonik"
Idę sobie z balonikiem.
On na sznurku, ja chodnikiem.
Ja jem ciasto, a on nie je,
tylko się do sznurka śmieje.
Skacze żaba z wielkim krzykiem:
- Będę tańczyć z balonikiem!
Smok się w smoczą głowę skrobie:
- Ja balonik wezmę sobie!
Mysz przebrała się w sukienkę:
-Chcę z balonem pójść pod rękę!
Gdy balonik tego słuchał,
jeszcze bardziej się nadmuchał, wrzasnął:
- Tego już za wiele! Przecież ja się nie podzielę!
Mogę pęknąć, jeśli chcecie.
Lecz co wtedy mieć będziecie?
4.Porozmawiaj z rodzicami na temat wiersza. Weź do ręki balon i powiedz jakie właściwości ma balon (lekki, okrągły kolorowy, gładki, delikatny, wypełniony powietrzem)
5.Improwizacja muzyczno-ruchowa z wykorzystaniem balona - do dowolnej muzyki.
Zatańcz z balonem przy muzyce.
6. Znajdź balony z taką samą zawartością (zagadka dotykowa)
Do nienadmuchanych balonów wsypujemy np. fasolę, ryż, sól, groch. Dziecko za pomocą dotyku próbuje dobrać pary balony z taką samą zawartością.
7. Podziel wyraz balon, balony na sylaby i głoski. Policz ile jest głosek i sylab w każdym wyrazie.
8. Ułóż z liter wyraz : balon , balony
9. Ułóż zdanie z wyrazem balon, balony. Policz wyrazy w zdaniu.
10. Narysuj balona i pokoloruj wg. własnej inwencji twórczej.
Miłej zabawy!
Bartosz Ś.
1.Naśladuj dmuchanie balona, a następnie uciekające z niego powietrze, wypowiadając przeciągle głoskę (s) - ssssssssssss
2. Posłuchaj wiersza D. Gellner "Balonik"
Idę sobie z balonikiem.
On na sznurku, ja chodnikiem.
Ja jem ciasto, a on nie je,
tylko się do sznurka śmieje.
Skacze żaba z wielkim krzykiem:
- Będę tańczyć z balonikiem!
Smok się w smoczą głowę skrobie:
- Ja balonik wezmę sobie!
Mysz przebrała się w sukienkę:
-Chcę z balonem pójść pod rękę!
Gdy balonik tego słuchał,
jeszcze bardziej się nadmuchał, wrzasnął:
- Tego już za wiele! Przecież ja się nie podzielę!
Mogę pęknąć, jeśli chcecie.
Lecz co wtedy mieć będziecie?
4.Porozmawiaj z rodzicami na temat wiersza. Weź do ręki balon i powiedz jakie właściwości ma balon (lekki, okrągły kolorowy, gładki, delikatny, wypełniony powietrzem)
5.Improwizacja muzyczno-ruchowa z wykorzystaniem balona - do dowolnej muzyki.
Zatańcz z balonem przy muzyce.
6. Znajdź balony z taką samą zawartością (zagadka dotykowa)
Do nienadmuchanych balonów wsypujemy np. fasolę, ryż, sól, groch. Dziecko za pomocą dotyku próbuje dobrać pary balony z taką samą zawartością.
7. Podziel wyraz balon, balony na sylaby i głoski. Policz ile jest głosek i sylab w każdym wyrazie.
8. Ułóż z liter wyraz : balon , balony
9. Ułóż zdanie z wyrazem balon, balony. Policz wyrazy w zdaniu.
10. Narysuj balona i pokoloruj wg. własnej inwencji twórczej.
Miłej zabawy!
Komentarze
Prześlij komentarz