Terapia pedagogiczna - 16 grudnia 2020 r.

Inga B.

 

1.Naśladuj dmuchanie balona, a następnie uciekające z niego powietrze, wypowiadając przeciągle głoskę (s) - ssssssssssss

2. Posłuchaj wiersza D. Gellner "Balonik"

Idę sobie z balonikiem.

On na sznurku, ja chodnikiem.

Ja jem ciasto, a on nie je,

tylko się do sznurka śmieje.

Skacze żaba z wielkim krzykiem:

- Będę tańczyć z balonikiem!

Smok się w smoczą głowę skrobie:

- Ja balonik wezmę sobie!

Mysz przebrała się w sukienkę:

-Chcę z balonem pójść pod rękę!

Gdy balonik tego słuchał,

jeszcze bardziej się nadmuchał, wrzasnął:

- Tego już za wiele! Przecież ja się nie podzielę!

Mogę pęknąć, jeśli chcecie.

Lecz co wtedy mieć będziecie?

4.Porozmawiaj z rodzicami na temat wiersza. Weź do ręki balon i powiedz jakie właściwości ma balon (lekki, okrągły kolorowy, gładki, delikatny, wypełniony powietrzem)

5.Improwizacja muzyczno-ruchowa z wykorzystaniem balona - do dowolnej muzyki. 

Zatańcz z balonem przy muzyce. 

6. Znajdź balony z taką samą zawartością (zagadka dotykowa) 

Do nienadmuchanych balonów wsypujemy np. fasolę, ryż, sól, groch. Dziecko za pomocą dotyku próbuje dobrać pary  balony z taką samą zawartością.

7. Podziel wyraz balon, balony na sylaby i głoski. Policz ile jest głosek i sylab w każdym wyrazie.

8. Ułóż zdanie z wyrazem balon, balony. Policz wyrazy w zdaniu. 

9. Narysuj balona i pokoloruj wg. własnej inwencji twórczej.

Miłej zabawy! 

 

Liliana P. 

 

1.Naśladuj dmuchanie balona, a następnie uciekające z niego powietrze, wypowiadając przeciągle głoskę (s) - ssssssssssss

2. Posłuchaj wiersza D. Gellner "Balonik"

Idę sobie z balonikiem.

On na sznurku, ja chodnikiem.

Ja jem ciasto, a on nie je,

tylko się do sznurka śmieje.

Skacze żaba z wielkim krzykiem:

- Będę tańczyć z balonikiem!

Smok się w smoczą głowę skrobie:

- Ja balonik wezmę sobie!

Mysz przebrała się w sukienkę:

-Chcę z balonem pójść pod rękę!

Gdy balonik tego słuchał,

jeszcze bardziej się nadmuchał, wrzasnął:

- Tego już za wiele! Przecież ja się nie podzielę!

Mogę pęknąć, jeśli chcecie.

Lecz co wtedy mieć będziecie?

4.Porozmawiaj z rodzicami na temat wiersza. Weź do ręki balon i powiedz jakie właściwości ma balon (lekki, okrągły kolorowy, gładki, delikatny, wypełniony powietrzem)

5.Improwizacja muzyczno-ruchowa z wykorzystaniem balona - do dowolnej muzyki. 

Zatańcz z balonem przy muzyce. 

6. Znajdź balony z taką samą zawartością (zagadka dotykowa) 

Do nienadmuchanych balonów wsypujemy np. fasolę, ryż, sól, groch. Dziecko za pomocą dotyku próbuje dobrać pary  balony z taką samą zawartością.

7. Podziel wyraz balon, balony na sylaby i głoski. Policz ile jest głosek i sylab w każdym wyrazie.

8. Ułóż zdanie z wyrazem balon, balony. Policz wyrazy w zdaniu. 

9. Narysuj balona i pokoloruj wg. własnej inwencji twórczej.

Miłej zabawy! 

 

Kornelia N, Rozalia N.


1.Naśladuj dmuchanie balona, a następnie uciekające z niego powietrze, wypowiadając przeciągle głoskę (s) - ssssssssssss

2. Posłuchaj wiersza D. Gellner "Balonik"

Idę sobie z balonikiem.

On na sznurku, ja chodnikiem.

Ja jem ciasto, a on nie je,

tylko się do sznurka śmieje.

Skacze żaba z wielkim krzykiem:

- Będę tańczyć z balonikiem!

Smok się w smoczą głowę skrobie:

- Ja balonik wezmę sobie!

Mysz przebrała się w sukienkę:

-Chcę z balonem pójść pod rękę!

Gdy balonik tego słuchał,

jeszcze bardziej się nadmuchał, wrzasnął:

- Tego już za wiele! Przecież ja się nie podzielę!

Mogę pęknąć, jeśli chcecie.

Lecz co wtedy mieć będziecie?

4.Porozmawiaj z rodzicami na temat wiersza. Weź do ręki balon i powiedz jakie właściwości ma balon (lekki, okrągły kolorowy, gładki, delikatny, wypełniony powietrzem)

5.Improwizacja muzyczno-ruchowa z wykorzystaniem balona - do dowolnej muzyki. 

Zatańcz z balonem przy muzyce. 

6. Znajdź balony z taką samą zawartością (zagadka dotykowa) 

Do nienadmuchanych balonów wsypujemy np. fasolę, ryż, sól, groch. Dziecko za pomocą dotyku próbuje dobrać pary  balony z taką samą zawartością.

Miłej zabawy! 

 

Aleksy A. 

 

1.Naśladuj dmuchanie balona, a następnie uciekające z niego powietrze, wypowiadając przeciągle głoskę (s) - ssssssssssss

2. Posłuchaj wiersza D. Gellner "Balonik"

Idę sobie z balonikiem.

On na sznurku, ja chodnikiem.

Ja jem ciasto, a on nie je,

tylko się do sznurka śmieje.

Skacze żaba z wielkim krzykiem:

- Będę tańczyć z balonikiem!

Smok się w smoczą głowę skrobie:

- Ja balonik wezmę sobie!

Mysz przebrała się w sukienkę:

-Chcę z balonem pójść pod rękę!

Gdy balonik tego słuchał,

jeszcze bardziej się nadmuchał, wrzasnął:

- Tego już za wiele! Przecież ja się nie podzielę!

Mogę pęknąć, jeśli chcecie.

Lecz co wtedy mieć będziecie?

4.Porozmawiaj z rodzicami na temat wiersza. Weź do ręki balon i powiedz jakie właściwości ma balon (lekki, okrągły kolorowy, gładki, delikatny, wypełniony powietrzem)

5.Improwizacja muzyczno-ruchowa z wykorzystaniem balona - do dowolnej muzyki. 

Zatańcz z balonem przy muzyce. 

6. Znajdź balony z taką samą zawartością (zagadka dotykowa) 

Do nienadmuchanych balonów wsypujemy np. fasolę, ryż, sól, groch. Dziecko za pomocą dotyku próbuje dobrać pary  balony z taką samą zawartością.

7. Podziel wyraz balon, balony na sylaby i głoski. Policz ile jest głosek i sylab w każdym wyrazie.

8. Ułóż z liter wyraz : balon , balony

9. Ułóż zdanie z wyrazem balon, balony. Policz wyrazy w zdaniu. 

10. Narysuj balona i pokoloruj wg. własnej inwencji twórczej.

Miłej zabawy!

 

Bartosz Ś.


1.Naśladuj dmuchanie balona, a następnie uciekające z niego powietrze, wypowiadając przeciągle głoskę (s) - ssssssssssss

2. Posłuchaj wiersza D. Gellner "Balonik"

Idę sobie z balonikiem.

On na sznurku, ja chodnikiem.

Ja jem ciasto, a on nie je,

tylko się do sznurka śmieje.

Skacze żaba z wielkim krzykiem:

- Będę tańczyć z balonikiem!

Smok się w smoczą głowę skrobie:

- Ja balonik wezmę sobie!

Mysz przebrała się w sukienkę:

-Chcę z balonem pójść pod rękę!

Gdy balonik tego słuchał,

jeszcze bardziej się nadmuchał, wrzasnął:

- Tego już za wiele! Przecież ja się nie podzielę!

Mogę pęknąć, jeśli chcecie.

Lecz co wtedy mieć będziecie?

4.Porozmawiaj z rodzicami na temat wiersza. Weź do ręki balon i powiedz jakie właściwości ma balon (lekki, okrągły kolorowy, gładki, delikatny, wypełniony powietrzem)

5.Improwizacja muzyczno-ruchowa z wykorzystaniem balona - do dowolnej muzyki. 

Zatańcz z balonem przy muzyce. 

6. Znajdź balony z taką samą zawartością (zagadka dotykowa) 

Do nienadmuchanych balonów wsypujemy np. fasolę, ryż, sól, groch. Dziecko za pomocą dotyku próbuje dobrać pary  balony z taką samą zawartością.

7. Podziel wyraz balon, balony na sylaby i głoski. Policz ile jest głosek i sylab w każdym wyrazie.

8. Ułóż z liter wyraz : balon , balony

9. Ułóż zdanie z wyrazem balon, balony. Policz wyrazy w zdaniu. 

10. Narysuj balona i pokoloruj wg. własnej inwencji twórczej.

Miłej zabawy!

Komentarze

Popularne posty