Terapia logopedyczna - 1 kwietnia 2021 r.
Grupa "Żeglarze"
Zuzanna F
1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. Powtórz zdania:
Tomek buduje szopę.
Tomasz buduje szopę.
Mama myje szufelkę.
Tata kupił szafę.
Paweł ma szalik.
Janek był w szatni.
Tomek ma szachy.
Wujek ogląda szablę.
Tata chowa szelki.
Pani myje szybę.
Mama upiekła szynkę.
Tata układa szyny.
Powodzenia!
Marcel G
1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. Ćwiczenia artykulacyjne wykonaj przed lustrem, codziennie ok. 2-3 minut.
-"żaba" - spróbuj rozciągnąć szeroko wargi, jak rechocząca żaba,
"lew" - otwieraj i zamykaj buzię tak, jak lew otwiera swą wielka paszczę,
"chomik" - wypełnij językiem na przemian raz jeden, raz drugi policzek jak chomik, który chowa jedzenie,
"kot" - obliż dokładnie wargi ruchem okrężnym , tak jak kotek po wypiciu mleka,
"dzięcioł" stukaj czubkiem języka w wałek dziąsłowy tak jak dzięcioł, który stuka dziobem w korę drzewa,
"wiewiórka" - przeskakuj językiem po wszystkich górnych zębach tak jak wiewiórka, która skacze z gałęzi na gałąź.
3. Powtórz wyrazy z głoską "sz" w środku wyrazu.
bambosze, daszek, dyszel, kalosze, kasza, kaszel, kieliszek, klisza, kosze, koszula, koszyk leniuszek, maszyna, muszelka, naszyjnik, nosze, paluszek, poszewka , ptaszek, puszek, uszy, wianuszek, wieszak.
Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 2-3 min.
Powodzenia!
Julia J
2. Ćwiczenia oddechowe:
-stoimy w lekkim rozkroku. Plecy wyprostowane. W takiej pozycji nabieramy powietrze nosem i robimy wydech ustami. (ćw. powtarzamy 3 x)
-nabieramy powietrze nosem i staramy się na wydechu policzyć do 6. (ćw.powtarzamy 3 x)
3. Ćw.języka:
-poruszamy językiem w buzi , w różne strony,
-piszemy czubkiem języka na podniebieniu , przy szeroko otwartych ustach , swoje imię,
-wypychamy czubkiem języka raz jeden policzek, raz drugi,
-kląskamy wolno, szybko, wolno, szybko,
-dotykamy czubkiem języka górnych zębów (przy szeroko otwartej buzi)
-przyklejamy język do góry podniebienia w taki sposób, jakby chciało się kląskać , tyle tylko, że trzeba zatrzymać się w połowie drogi,
-dotykamy czubkiem języka wałka dziąsłowego przy otwartej buzi, po każdym dotknięciu język powraca na dno jamy ustnej.
Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 5 min.
4.Powtórz zdania:
Pod szafą były myszy.
W szatni wiszą wieszaki.
Tata wszedł do mieszkania w kaloszach.
Leszek ma w kieszeni kasztany i szyszki.
Mateusz nie poszedł do szkoły bo kaszle.
Powodzenia!
Mateusz J
2. Ćwiczenia oddechowe:
-Stoimy w lekkim rozkroku. Plecy wyprostowane. W takiej pozycji nabieramy powietrze nosem i robimy wydech ustami. (ćw. powtarzamy 3 x)
-nabieramy powietrze nosem i staramy się na wydechu policzyć do 6. (ćw.powtarzamy 3 x)
3. Ćw.języka:
-poruszamy językiem w buzi , w różne strony,
-piszemy czubkiem języka na podniebieniu , przy szeroko otwartych ustach , swoje imię,
-wypychamy czubkiem języka raz jeden policzek, raz drugi,
-kląskamy wolno, szybko, wolno, szybko,
-dotykamy czubkiem języka górnych zębów (przy szeroko otwartej buzi)
-przyklejamy język do góry podniebienia w taki sposób, jakby chciało się kląskać , tyle tylko, że trzeba zatrzymać się w połowie drogi,
-dotykamy czubkiem języka wałka dziąsłowego przy otwartej buzi, po każdym dotknięciu język powraca na dno jamy ustnej.
Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 5 min.
4.Powtórz zdania:
Pod szafą były myszy.
W szatni wiszą wieszaki.
Tata wszedł do mieszkania w kaloszach.
Leszek ma w kieszeni kasztany i szyszki.
Mateusz nie poszedł do szkoły bo kaszle.
Powodzenia!
Szymon N
1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
Szymon S
Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
Franek Sz
1.Ćwiczenia pionizacji języka:
-próbujemy naśladować płaczące dziecko - la la la la ,
-układamy język w łyżeczkę,
-układamy na języku kawałek ciasteczka i prosimy aby dziecko podniosło do podniebienia,
-myjemy językiem zęby górne od wewnątrz,
-język na defiladzie - podnosimy język do góry do wałeczka dziąsłowego i opuszczamy, kierujemy język do kącików ust,
-rysujemy na podniebieniu, czubkiem języka, chmurkę, słonko z promykami,
-kląskamy wolno, szybko, wolno.
Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 5 min.
2.Utrwalamy ćwiczenia z głoską "l" w wyrazach i zdaniach z zeszytu zajęć.
Maksymilian T
1.Ćwiczenia do głosek
szumiących - ćwiczenia wykonujemy codziennie ok. 5 min.
unoszenie na górną wargę -język wąski
unoszenie za górne zęby - język wąski
cofanie za wałek dziąsłowy
Komentarze
Prześlij komentarz