Terapia logopedyczna - 1 kwietnia 2021 r.

Grupa "Żeglarze"

Zuzanna F

1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.

2. Powtórz zdania: 

Tomek buduje szopę.
Tomasz buduje szopę.
Mama myje szufelkę.
Tata kupił szafę.
Paweł ma szalik.
Janek był w szatni.
Tomek ma szachy.
Wujek ogląda szablę.
Tata chowa szelki.
Pani myje szybę.
Mama upiekła szynkę.
Tata układa szyny.

Powodzenia!

 

Marcel G

1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.

2. Ćwiczenia artykulacyjne wykonaj przed lustrem, codziennie ok. 2-3 minut.

-"żaba" - spróbuj rozciągnąć szeroko wargi, jak rechocząca żaba,

"lew" - otwieraj i zamykaj buzię tak, jak lew otwiera swą wielka paszczę,

"chomik" - wypełnij językiem na przemian raz jeden, raz drugi policzek jak chomik, który chowa jedzenie,

"kot" - obliż dokładnie wargi ruchem okrężnym , tak jak kotek po wypiciu mleka,

"dzięcioł" stukaj czubkiem języka w wałek dziąsłowy tak jak dzięcioł, który stuka dziobem w korę drzewa,

"wiewiórka" - przeskakuj językiem po wszystkich górnych zębach tak jak wiewiórka, która skacze z gałęzi na gałąź.

3. Powtórz wyrazy z głoską "sz" w środku wyrazu. 

bambosze, daszek, dyszel, kalosze, kasza,  kaszel, kieliszek, klisza, kosze, koszula, koszyk leniuszek, maszyna, muszelka, naszyjnik, nosze, paluszek, poszewka , ptaszek, puszek, uszy, wianuszek, wieszak.

Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 2-3 min.

Powodzenia! 

 

Julia J

2. Ćwiczenia oddechowe:

-stoimy w lekkim rozkroku. Plecy wyprostowane. W takiej pozycji nabieramy powietrze nosem i robimy wydech ustami. (ćw. powtarzamy 3 x)

-nabieramy powietrze nosem i staramy się na wydechu policzyć do 6. (ćw.powtarzamy 3 x)

3. Ćw.języka:

-poruszamy językiem w buzi , w różne strony,

-piszemy czubkiem języka na podniebieniu , przy szeroko otwartych ustach , swoje imię,

-wypychamy czubkiem języka raz jeden policzek, raz drugi,

-kląskamy wolno, szybko, wolno, szybko,

-dotykamy czubkiem języka górnych zębów (przy szeroko otwartej buzi)

-przyklejamy język do góry podniebienia w taki sposób, jakby chciało się kląskać , tyle tylko, że trzeba zatrzymać się w połowie drogi,

-dotykamy czubkiem języka wałka dziąsłowego przy otwartej buzi, po każdym dotknięciu język powraca na dno jamy ustnej.

Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 5 min.

 4.Powtórz zdania:

Pod szafą były myszy.

W szatni wiszą wieszaki.

Tata wszedł do mieszkania w kaloszach.

Leszek ma w kieszeni kasztany i szyszki.

Mateusz nie poszedł do szkoły  bo kaszle.

Powodzenia!

 

Mateusz J

2. Ćwiczenia oddechowe:

-Stoimy w lekkim rozkroku. Plecy wyprostowane. W takiej pozycji nabieramy powietrze nosem i robimy wydech ustami. (ćw. powtarzamy 3 x)

-nabieramy powietrze nosem i staramy się na wydechu policzyć do 6. (ćw.powtarzamy 3 x)

3. Ćw.języka:

-poruszamy językiem w buzi , w różne strony,

-piszemy czubkiem języka na podniebieniu , przy szeroko otwartych ustach , swoje imię,

-wypychamy czubkiem języka raz jeden policzek, raz drugi,

-kląskamy wolno, szybko, wolno, szybko,

-dotykamy czubkiem języka górnych zębów (przy szeroko otwartej buzi)

-przyklejamy język do góry podniebienia w taki sposób, jakby chciało się kląskać , tyle tylko, że trzeba zatrzymać się w połowie drogi,

-dotykamy czubkiem języka wałka dziąsłowego przy otwartej buzi, po każdym dotknięciu język powraca na dno jamy ustnej.

Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 5 min.

 4.Powtórz zdania:

Pod szafą były myszy.

W szatni wiszą wieszaki.

Tata wszedł do mieszkania w kaloszach.

Leszek ma w kieszeni kasztany i szyszki.

Mateusz nie poszedł do szkoły  bo kaszle.

Powodzenia!

Szymon N

1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć. 

Szymon S

Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.

Franek Sz

 1.Ćwiczenia pionizacji języka:

-próbujemy naśladować płaczące dziecko - la la la la ,

-układamy język w łyżeczkę,

-układamy na języku kawałek ciasteczka i prosimy aby dziecko podniosło do podniebienia,

-myjemy językiem zęby górne od wewnątrz,

-język na defiladzie - podnosimy język do góry do wałeczka dziąsłowego i opuszczamy, kierujemy język do kącików  ust,

-rysujemy na podniebieniu, czubkiem języka, chmurkę, słonko z promykami,

-kląskamy wolno, szybko, wolno.

Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 5 min.

2.Utrwalamy ćwiczenia z głoską "l" w wyrazach i zdaniach z zeszytu zajęć. 

Maksymilian T

1.Ćwiczenia do głosek szumiących - ćwiczenia wykonujemy codziennie ok. 5 min.  

unoszenie na górną wargę -język wąski 

unoszenie za górne zęby - język wąski 

cofanie za wałek dziąsłowy

kierowanie języka w kąciki ust - zęby widoczne
 
oblizywanie warg
 
wysuwanie warg do przodu
 
rozchylanie warg jak do uśmiechu
 
oblizywanie językiem podniebienia, górnych zębów
 
ostrzenie czubka języka o górne siekacze
 
masowanie czubkiem języka wałka dziąsłowego przy otwartych ustach
 
szybkie powtarzanie : tttt, dddd, nnnn - czubek języka uderza o wałek dziąsłowy
 
 Ćwiczenia oddechowe:
 
chuchamy na zmarznięte ręce: chuuuu
 
dmuchamy na gorąca herbatę: fffff
 
lokomotywa wypuszcza parę: psssss
 
lokomotywa pędzi: tuf, tuf
 
dmuchamy na płomień świecy
 
Ćwiczenia naśladowcze:
 
-naśladujemy  szum wiatru : szszszsz 
 
Powodzenia! 
 
Michał W
 
1. Utrwalamy ćwiczenia, z zeszytu,z poprzednich zajęć .
2.Opowiem co dzieje się na obrazku pt."Podwórko" (obrazek wklejony do zeszytu) - postaram się wypowiadać zdaniem. 
Powodzenia!
 

 

 

 

 

 

Komentarze

Popularne posty