Terapia logopedyczna - 14 kwiecień 2021 r.
Grupa "Żeglarze"
Marcel G
1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. Ćwiczenia artykulacyjne wykonaj przed lustrem, codziennie ok. 2-3 minut. (z zeszytu zajęć)
3. Powtórz wyrazy z głoską "sz" w nagłosie ,w środku i na końcu wyrazu.
Szymon, szabla, szafa, szakal, szal, szalik, szampan, szampon, szata, szatnia, szatyn, szelki, szept, szopa, szopka, szufelka, szuflada, szyba, szydełko, szyja, szynka, szyna, szypułka
bambosze, daszek, dyszel, kalosze, kasza, kaszel, kieliszek, klisza, kosze, koszula, koszyk leniuszek, maszyna, muszelka, naszyjnik, nosze, paluszek, poszewka , ptaszek, puszek, uszy, wianuszek, wieszak.
Janusz , Łukasz, Mateusz, Miłosz, Tadeusz, Tomasz, afisz, gulasz, kalosz, kapelusz, klosz, kosz, mysz.
Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 2-3 min.
Powodzenia!
Julia J
1. Ćwiczenia oddechowe:
Wykonaj ćwiczenie oddechowe wg. podanej instrukcji.
2. Ćw.języka:
-poruszamy językiem w buzi , w różne strony,
-piszemy czubkiem języka na podniebieniu , przy szeroko otwartych ustach , swoje imię,
-wypychamy czubkiem języka raz jeden policzek, raz drugi,
-kląskamy wolno, szybko, wolno, szybko,
-dotykamy czubkiem języka górnych zębów (przy szeroko otwartej buzi)
-przyklejamy język do góry podniebienia w taki sposób, jakby chciało się kląskać , tyle tylko, że trzeba zatrzymać się w połowie drogi,
-dotykamy czubkiem języka wałka dziąsłowego przy otwartej buzi, po każdym dotknięciu język powraca na dno jamy ustnej.
Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 5 min.
3.Powtórz zdania:
Pod szafą były myszy.
W szatni wiszą wieszaki.
Tata wszedł do mieszkania w kaloszach.
Leszek ma w kieszeni kasztany i szyszki.
Mateusz nie poszedł do szkoły bo kaszle.
Janusz pisze wiersze o Warszawie.
W koszyku była pietruszka, groszek i szpinak.
Obok szuflady były szare, szerokie sznurowadła.
W szkolnej szatni powieszono worki, kurtki i szaliki.
Agnieszka szyje na maszynie koszulę da Szymka.
Powodzenia!
Mateusz J
1. Ćwiczenia oddechowe:
Wykonaj ćwiczenie oddechowe wg. podanej instrukcji.
2. Ćw.języka:
-poruszamy językiem w buzi , w różne strony,
-piszemy czubkiem języka na podniebieniu , przy szeroko otwartych ustach , swoje imię,
-wypychamy czubkiem języka raz jeden policzek, raz drugi,
-kląskamy wolno, szybko, wolno, szybko,
-dotykamy czubkiem języka górnych zębów (przy szeroko otwartej buzi)
-przyklejamy język do góry podniebienia w taki sposób, jakby chciało się kląskać , tyle tylko, że trzeba zatrzymać się w połowie drogi,
-dotykamy czubkiem języka wałka dziąsłowego przy otwartej buzi, po każdym dotknięciu język powraca na dno jamy ustnej.
Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 5 min.
3.Powtórz zdania:
Pod szafą były myszy.
W szatni wiszą wieszaki.
Tata wszedł do mieszkania w kaloszach.
Leszek ma w kieszeni kasztany i szyszki.
Mateusz nie poszedł do szkoły bo kaszle.
Janusz pisze wiersze o Warszawie.
W koszyku była pietruszka, groszek i szpinak.
Obok szuflady były szare, szerokie sznurowadła.
W szkolnej szatni powieszono worki, kurtki i szaliki.
Agnieszka szyje na maszynie koszule da Szymka.Powodzenia!
Szymon N
1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. Wykonaj ćwiczenie wg. podanej instrukcji.
Powodzenia!
Szymon S
Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
Wykonaj ćwiczenie wg. podanej instrukcji
.
Powodzenia!
Franciszek Sz
Ćwiczenia pionizujące język – gimnastyka dla języka
- Wesoły konik – kląskanie (ważne jest aby buzia była otwarta)
- Samochód na parkingu – język udaje, że jest samochodem, który może zaparkować tylko w jednym specjalnym miejscu: na wałku dziąsłowym. (Jeśli dziecko nie może trafić językiem na wałek dziąsłowy, to wskazujemy dotykając palcem, tłumaczymy, że na górce, za górnymi ząbkami. Ważne aby buzia była otwarta)
- Ciekawski język – język chce dotknąć do nosa, dotyka górnej wargi i górnych zębów – naprzemiennie, następnie zagląda do gardła (kilkakrotnie powtarzamy to ćwiczenie)
- Liczenie górnych ząbków – czubek języka dotyka po kolei wszystkich ząbków na górze (ważne aby buzia była otwarta)
- Muchomorek – rysujemy kropki czubkiem języka na podniebieniu
- Śrubokręt – język jest śrubokrętem, który wkręca śrubkę do sufitu w buzi
- Język alpinista – język wspina się coraz wyżej- od górnych ząbków w kierunku gardła
- Schody – pierwszy schodek jest tuż za zębami, drugi na wałku dziąsłowym, trzeci na podniebieniu
- Pędzelek – język maluje sufit w buzi (podniebienie)
- Piłka – język udaje piłkę, odbija się od podłogi i od sufitu (od dna jamy ustnej i od podniebienia)
- Łopatka – wyjmujemy język z buzi starając się aby kształtem przypominał łopatkę, podnosimy jego brzegi, w środku tworzy się zagłębienie
- Młotek – szybkie uderzanie czubkiem języka w wałek dziąsłowy – buzia otwarta (język udaje młotek, który wbija gwoździa.
Miłej zabawy !
Maksymilian T
1.Ćwiczenia oddechowe.
Wykonaj ćwiczenie wg. podanej instrukcji.
2.Ćwiczenia do głosek
szumiących - ćwiczenia wykonujemy codziennie ok. 5 min.
unoszenie na górną wargę -język wąski
unoszenie za górne zęby - język wąski
cofanie za wałek dziąsłowy
Komentarze
Prześlij komentarz