Terapia logopedyczna - 14 kwiecień 2021 r.

Grupa "Żeglarze"

Marcel G

1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.

2. Ćwiczenia artykulacyjne wykonaj przed lustrem, codziennie ok. 2-3 minut. (z zeszytu zajęć) 

3. Powtórz wyrazy z głoską "sz" w nagłosie ,w środku i na końcu wyrazu.

Szymon, szabla, szafa, szakal, szal, szalik, szampan, szampon, szata, szatnia, szatyn, szelki, szept, szopa, szopka, szufelka, szuflada, szyba, szydełko, szyja, szynka, szyna, szypułka 

bambosze, daszek, dyszel, kalosze, kasza,  kaszel, kieliszek, klisza, kosze, koszula, koszyk leniuszek, maszyna, muszelka, naszyjnik, nosze, paluszek, poszewka , ptaszek, puszek, uszy, wianuszek, wieszak.

Janusz , Łukasz, Mateusz, Miłosz, Tadeusz, Tomasz, afisz, gulasz, kalosz, kapelusz, klosz, kosz, mysz.

Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 2-3 min.

Powodzenia! 


Julia J

1. Ćwiczenia oddechowe:

Wykonaj ćwiczenie oddechowe wg. podanej instrukcji.

 



2. Ćw.języka:

-poruszamy językiem w buzi , w różne strony,

-piszemy czubkiem języka na podniebieniu , przy szeroko otwartych ustach , swoje imię,

-wypychamy czubkiem języka raz jeden policzek, raz drugi,

-kląskamy wolno, szybko, wolno, szybko,

-dotykamy czubkiem języka górnych zębów (przy szeroko otwartej buzi)

-przyklejamy język do góry podniebienia w taki sposób, jakby chciało się kląskać , tyle tylko, że trzeba zatrzymać się w połowie drogi,

-dotykamy czubkiem języka wałka dziąsłowego przy otwartej buzi, po każdym dotknięciu język powraca na dno jamy ustnej.

Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 5 min.

 3.Powtórz zdania:

Pod szafą były myszy.

W szatni wiszą wieszaki.

Tata wszedł do mieszkania w kaloszach.

Leszek ma w kieszeni kasztany i szyszki.

Mateusz nie poszedł do szkoły  bo kaszle.

Janusz pisze wiersze o Warszawie. 

W koszyku była pietruszka, groszek i szpinak.

Obok szuflady były szare, szerokie sznurowadła.

W szkolnej szatni powieszono worki, kurtki i szaliki.

Agnieszka szyje na maszynie koszulę da Szymka.

Powodzenia!

 

Mateusz J

1. Ćwiczenia oddechowe:

Wykonaj ćwiczenie oddechowe wg. podanej instrukcji.

2. Ćw.języka:

-poruszamy językiem w buzi , w różne strony,

-piszemy czubkiem języka na podniebieniu , przy szeroko otwartych ustach , swoje imię,

-wypychamy czubkiem języka raz jeden policzek, raz drugi,

-kląskamy wolno, szybko, wolno, szybko,

-dotykamy czubkiem języka górnych zębów (przy szeroko otwartej buzi)

-przyklejamy język do góry podniebienia w taki sposób, jakby chciało się kląskać , tyle tylko, że trzeba zatrzymać się w połowie drogi,

-dotykamy czubkiem języka wałka dziąsłowego przy otwartej buzi, po każdym dotknięciu język powraca na dno jamy ustnej.

Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 5 min.

 3.Powtórz zdania:

Pod szafą były myszy.

W szatni wiszą wieszaki.

Tata wszedł do mieszkania w kaloszach.

Leszek ma w kieszeni kasztany i szyszki.

Mateusz nie poszedł do szkoły  bo kaszle.

Janusz pisze wiersze o Warszawie. 

W koszyku była pietruszka, groszek i szpinak.

Obok szuflady były szare, szerokie sznurowadła.

W szkolnej szatni powieszono worki, kurtki i szaliki.

Agnieszka szyje na maszynie koszule da Szymka.

 Powodzenia!

 

Szymon N

1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć. 

2. Wykonaj ćwiczenie wg. podanej instrukcji.


Powodzenia!

Szymon S

Utrwalamy   ćwiczenia z poprzednich zajęć.

Wykonaj ćwiczenie wg. podanej instrukcji
.


 Powodzenia!

 

Franciszek Sz 

  Ćwiczenia pionizujące język – gimnastyka dla języka

  1. Wesoły konik – kląskanie (ważne jest aby buzia była otwarta)
  2. Samochód na parkingu –  język udaje, że jest samochodem, który może zaparkować tylko w jednym specjalnym miejscu: na wałku dziąsłowym. (Jeśli dziecko nie może trafić językiem na wałek dziąsłowy, to wskazujemy dotykając palcem, tłumaczymy, że na górce, za górnymi ząbkami. Ważne aby buzia była otwarta)
  3. Ciekawski język – język chce dotknąć do nosa, dotyka górnej wargi i górnych zębów – naprzemiennie, następnie zagląda do gardła (kilkakrotnie powtarzamy to ćwiczenie)
  4. Liczenie górnych ząbków – czubek języka dotyka po kolei wszystkich ząbków na górze (ważne aby buzia była otwarta)
  5. Muchomorek – rysujemy kropki czubkiem języka na podniebieniu
  6. Śrubokręt – język jest śrubokrętem, który wkręca śrubkę do sufitu w buzi
  7. Język alpinista – język wspina się coraz wyżej- od górnych ząbków w kierunku gardła
  8. Schody – pierwszy schodek jest tuż za zębami, drugi na wałku dziąsłowym, trzeci na podniebieniu
  9. Pędzelek – język maluje sufit w buzi (podniebienie)
  10. Piłka – język udaje piłkę, odbija się od podłogi i od sufitu (od dna jamy ustnej i od podniebienia)
  11. Łopatka – wyjmujemy język z buzi starając się aby kształtem przypominał łopatkę, podnosimy jego brzegi, w środku tworzy się zagłębienie
  12. Młotek – szybkie uderzanie czubkiem języka w wałek dziąsłowy – buzia otwarta (język udaje młotek, który wbija gwoździa.

 Miłej zabawy !

 

Maksymilian T 

1.Ćwiczenia oddechowe.

Wykonaj ćwiczenie wg. podanej instrukcji.


2.Ćwiczenia do głosek szumiących - ćwiczenia wykonujemy codziennie ok. 5 min.  

unoszenie na górną wargę -język wąski 

unoszenie za górne zęby - język wąski 

cofanie za wałek dziąsłowy

kierowanie języka w kąciki ust - zęby widoczne
 
oblizywanie warg
 
wysuwanie warg do przodu
 
rozchylanie warg jak do uśmiechu
 
oblizywanie językiem podniebienia, górnych zębów
 
ostrzenie czubka języka o górne siekacze
 
masowanie czubkiem języka wałka dziąsłowego przy otwartych ustach
 
szybkie powtarzanie : tttt, dddd, nnnn - czubek języka uderza o wałek dziąsłowy
 
3.Ćwiczenia naśladowcze:
 
-naśladujemy  szum wiatru : szszszsz 
 
Powodzenia! 
 
 
Michał W
 
1. Utrwalamy ćwiczenia, z zeszytu,z poprzednich zajęć .
2. Robimy stemple.
    Nazwij obrazki.Jeśli poprawnie nazwiesz , zamocz palec w farbie i zrób stempelek na obrazku. 
 
Pamiętaj o prawidłowym ułożeniu języka!
 
 

Powodzenia!
Miłej zabawy!
 

 

 

 






Komentarze

Popularne posty