Terapia pedagogiczna - 7 kwiecień 2021 r.

Nikodem S

Zabawa „Co jest w pudełku?”

Rodzic prezentuje pudełko, w którym znajdują się przedmioty: lalka, auto, miś, piłka, klocki, koraliki. Dziecko wyciąga z pudełka przedmiot – ogląda go, dotyka, próbuje wydobyć dźwięki poprzez potrząsanie, uderzanie, pukanie, opuszczanie. Rodzic kolejno nazywa przedmioty i prezentuje wyrażenia dźwiękonaśladowcze:

  • lala – [lala], kołysanie lali [aaa], idzie – [tup. tup, tup],
  • auto – [auto], wprawianie auta w ruch [brumm, brumm, brumm],
  • miś – [miś], poruszanie misiem [mmm],
  • piłka – [piłka], odbijanie piłki o podłogę [bach, bum, bum], turlanie piłki [uuuu],
  • klocki – [klocki], uderzanie klockami o siebie [puk, puk], budowanie wieży z klocków i przewracanie jej [bach],
  • koraliki – [korale], potrząsanie nimi [szszszsz].  
  • Wskaż przedmiot

Rodzic prezentuje po 3 przedmioty i prosi dziecko o wskazanie właściwego np. gdzie jest…, pokaż,

  • auto, lala, klocki – pokaż auto [brumm],
  • lala, klocki, miś – gdzie miś [mmmm],
  • lala, klocki, piłka – gdzie lala [aaa],
  • klocki, piłka, koraliki – gdzie piłka [bum],
  • klocki, auto, koraliki – gdzie klocki [bach].
     

Miś

Rodzic prezentuje dziecku obrazek Misia lub zabawkę pluszową- misia,  dziecko maluje misia watą zamoczoną w farbie.

Zabawy misia – doskonalenie pracy narządów artykulacyjnych, usprawnianie ruchowe.

Rodzic opowiada o misiu, dziecko naśladuje proponowane aktywności – Miś mruczy – [mmmm], liże miodek – wysuwanie języka i opieranie go o dolną wargę, [pychaa], [mniam], jest zadowolony tupie nóżkami [tup,tup, tup], głaszcze się po brzuszku i oblizuje językiem. Podskakuje wesoło [hop, hop, hop], chce spać, ziewa – szerokie otwieranie buzi [aaaa], zasypia – chrapanie.

 Miodek dla misia – ćwiczenia oddechowe

Zadaniem dziecka jest wprawienie w ruch postaci misia (rysunek wycięty z papieru) w kierunku beczułki z miodem poprzez dmuchanie przez słomkę. 

 

 Terapia pedagogiczna - 7 kwiecień 2021 r.

Inga B

Lilianna P

Kornela N

Rozalia N

Mikołaj G

Dominik G

Aleksy A

Bartosz Ś

W zdrowym ciele, zdrowy duch.

 Przebieg zajęć:

  1. Rodzic wypowiada rymowankę a  następnie proponuje, żeby dziecko wykonało  ćwiczenie zgodnie z zaprezentowaną rymowanką:

Gimnastyka to podstawa,

Sport dla dzieci ważna sprawa.

Ręce w górę, przód i w bok,

Skłon do przodu, przysiad, skok.

Następnie zaprasza do zabawy:

  1. Skacząc jak piłeczka –  włączamy dowolną   muzykę, dziecko tańczy wg. własnej inwencji. Kiedy muzyka ucichnie, rodzic podaje instrukcję, co należy zrobić, np.:
  • skacze tylko prawa noga;
  • skacze tylko lewa noga;
  • obie nogi podskakują najwyżej jak się da;
  • robisz przysiad i wysoko z przysiadu podskakujesz do góry,

3. Zabawy stopami – dziecko ściąga skarpetki.  Następnie na podłodze rozrzuca drobne zabawki, guziki, woreczki, klocki itp. Dziecko dostaje mały pojemnik. Zadaniem jest zebranie jak największej liczby fantów, w jak najkrótszym czasie stopami. Zabawa trwa dopóki nie zostaną pozbierane wszystkie porozrzucane rzeczy lub tyle, ile ustali rodzic. 

4. Dziecko na drewnianej łyżce przenosi  orzechy lub piłeczki ping-pongowe. Zadanie  dziecko wykonuje  w obie strony. 

5.  Przejście równoważne. Rodzic rozkłada sznurek bądź linę przed dzieckiem. Następnie daje po jednym woreczku. Zadaniem jest przejście w dwie strony po linie z woreczkiem na głowie.

6.  Podrzucanie piłki nad głową – Zadaniem dziecka jest pokonanie wyznaczonej  trasy, podrzucając piłkę nad głową i ją łapiąc.

7. Zakończenie 

Określenie swojego samopoczucia – dziecko na kartce rysuje  smutną lub uśmiechniętą buźkę, żeby pokazać, jak czuje się po przeprowadzonych ćwiczeniach.

Miłej zabawy!

Komentarze

Popularne posty