Terapia pedagogiczna - 7 kwiecień 2021 r.
Nikodem S
Zabawa „Co jest w pudełku?”
Rodzic prezentuje pudełko, w którym znajdują się przedmioty: lalka, auto, miś, piłka, klocki, koraliki. Dziecko wyciąga z pudełka przedmiot – ogląda go, dotyka, próbuje wydobyć dźwięki poprzez potrząsanie, uderzanie, pukanie, opuszczanie. Rodzic kolejno nazywa przedmioty i prezentuje wyrażenia dźwiękonaśladowcze:
- lala – [lala], kołysanie lali [aaa], idzie – [tup. tup, tup],
- auto – [auto], wprawianie auta w ruch [brumm, brumm, brumm],
- miś – [miś], poruszanie misiem [mmm],
- piłka – [piłka], odbijanie piłki o podłogę [bach, bum, bum], turlanie piłki [uuuu],
- klocki – [klocki], uderzanie klockami o siebie [puk, puk], budowanie wieży z klocków i przewracanie jej [bach],
- koraliki – [korale], potrząsanie nimi [szszszsz].
- Wskaż przedmiot
Rodzic prezentuje po 3 przedmioty i prosi dziecko o wskazanie właściwego np. gdzie jest…, pokaż,
- auto, lala, klocki – pokaż auto [brumm],
- lala, klocki, miś – gdzie miś [mmmm],
- lala, klocki, piłka – gdzie lala [aaa],
- klocki, piłka, koraliki – gdzie piłka [bum],
- klocki, auto, koraliki – gdzie klocki [bach].
Miś
Rodzic prezentuje dziecku obrazek Misia lub zabawkę pluszową- misia, dziecko maluje misia watą zamoczoną w farbie.
Zabawy misia – doskonalenie pracy narządów artykulacyjnych, usprawnianie ruchowe.
Rodzic opowiada o misiu, dziecko naśladuje proponowane aktywności – Miś mruczy – [mmmm], liże miodek – wysuwanie języka i opieranie go o dolną wargę, [pychaa], [mniam], jest zadowolony tupie nóżkami [tup,tup, tup], głaszcze się po brzuszku i oblizuje językiem. Podskakuje wesoło [hop, hop, hop], chce spać, ziewa – szerokie otwieranie buzi [aaaa], zasypia – chrapanie.
Miodek dla misia – ćwiczenia oddechowe
Zadaniem dziecka jest wprawienie w ruch postaci misia (rysunek wycięty z papieru) w kierunku beczułki z miodem poprzez dmuchanie przez słomkę.
Terapia pedagogiczna - 7 kwiecień 2021 r.
Inga B
Lilianna P
Kornela N
Rozalia N
Mikołaj G
Dominik G
Aleksy A
Bartosz Ś
W zdrowym ciele, zdrowy duch.
Przebieg zajęć:
- Rodzic wypowiada rymowankę a następnie proponuje, żeby dziecko wykonało ćwiczenie zgodnie z zaprezentowaną rymowanką:
Gimnastyka to podstawa,
Sport dla dzieci ważna sprawa.
Ręce w górę, przód i w bok,
Skłon do przodu, przysiad, skok.
Następnie zaprasza do zabawy:
- Skacząc jak piłeczka – włączamy dowolną muzykę, dziecko tańczy wg. własnej inwencji. Kiedy muzyka ucichnie, rodzic podaje instrukcję, co należy zrobić, np.:
- skacze tylko prawa noga;
- skacze tylko lewa noga;
- obie nogi podskakują najwyżej jak się da;
- robisz przysiad i wysoko z przysiadu podskakujesz do góry,
3. Zabawy stopami – dziecko ściąga skarpetki. Następnie na podłodze rozrzuca drobne zabawki, guziki, woreczki, klocki itp. Dziecko dostaje mały pojemnik. Zadaniem jest zebranie jak największej liczby fantów, w jak najkrótszym czasie stopami. Zabawa trwa dopóki nie zostaną pozbierane wszystkie porozrzucane rzeczy lub tyle, ile ustali rodzic.
4. Dziecko na drewnianej łyżce przenosi orzechy lub piłeczki ping-pongowe. Zadanie dziecko wykonuje w obie strony.
5. Przejście równoważne. Rodzic rozkłada sznurek bądź linę przed dzieckiem. Następnie daje po jednym woreczku. Zadaniem jest przejście w dwie strony po linie z woreczkiem na głowie.
6. Podrzucanie piłki nad głową – Zadaniem dziecka jest pokonanie wyznaczonej trasy, podrzucając piłkę nad głową i ją łapiąc.
7. Zakończenie
Określenie swojego samopoczucia – dziecko na kartce rysuje smutną lub uśmiechniętą buźkę, żeby pokazać, jak czuje się po przeprowadzonych ćwiczeniach.
Miłej zabawy!
Komentarze
Prześlij komentarz