Terapia logopedyczna - 7 kwiecień 2021 r.
Grupa "Żeglarze"
Zuzanna F
1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. Powtórz zdania:
Tata układa szyny.
Mama uprała koszulę.
W pokoju był wieszak.
Janek ma muszelkę.
Nad polem lata ptaszek.
Kuba był leniuszkiem.
Natasza ma naszyjnik.
Powodzenia!
Marcel G
1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
2. Ćwiczenia artykulacyjne wykonaj przed lustrem, codziennie ok. 2-3 minut.
-"żaba" - spróbuj rozciągnąć szeroko wargi, jak rechocząca żaba,
"lew" - otwieraj i zamykaj buzię tak, jak lew otwiera swą wielka paszczę,
"chomik" - wypełnij językiem na przemian raz jeden, raz drugi policzek jak chomik, który chowa jedzenie,
"kot" - obliż dokładnie wargi ruchem okrężnym , tak jak kotek po wypiciu mleka,
"dzięcioł" stukaj czubkiem języka w wałek dziąsłowy tak jak dzięcioł, który stuka dziobem w korę drzewa,
"wiewiórka" - przeskakuj językiem po wszystkich górnych zębach tak jak wiewiórka, która skacze z gałęzi na gałąź.
3. Powtórz wyrazy z głoską "sz" w środku i na końcu wyrazu.
bambosze, daszek, dyszel, kalosze, kasza, kaszel, kieliszek, klisza, kosze, koszula, koszyk leniuszek, maszyna, muszelka, naszyjnik, nosze, paluszek, poszewka , ptaszek, puszek, uszy, wianuszek, wieszak.
Janusz , Łukasz, Mateusz, Miłosz, Tadeusz, Tomasz, afisz, gulasz, kalosz, kapelusz, klosz, kosz, mysz.
Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 2-3 min.
Powodzenia!
Julia J
2. Ćwiczenia oddechowe:
-stoimy w lekkim rozkroku. Plecy wyprostowane. W takiej pozycji nabieramy powietrze nosem i robimy wydech ustami. (ćw. powtarzamy 3 x)
-nabieramy powietrze nosem i staramy się na wydechu policzyć do 6. (ćw.powtarzamy 3 x)
3. Ćw.języka:
-poruszamy językiem w buzi , w różne strony,
-piszemy czubkiem języka na podniebieniu , przy szeroko otwartych ustach , swoje imię,
-wypychamy czubkiem języka raz jeden policzek, raz drugi,
-kląskamy wolno, szybko, wolno, szybko,
-dotykamy czubkiem języka górnych zębów (przy szeroko otwartej buzi)
-przyklejamy język do góry podniebienia w taki sposób, jakby chciało się kląskać , tyle tylko, że trzeba zatrzymać się w połowie drogi,
-dotykamy czubkiem języka wałka dziąsłowego przy otwartej buzi, po każdym dotknięciu język powraca na dno jamy ustnej.
Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 5 min.
4.Powtórz zdania:
Pod szafą były myszy.
W szatni wiszą wieszaki.
Tata wszedł do mieszkania w kaloszach.
Leszek ma w kieszeni kasztany i szyszki.
Mateusz nie poszedł do szkoły bo kaszle.
Janusz pisze wiersze o Warszawie.
W koszyku była pietruszka, groszek i szpinak.
Obok szuflady były szare, szerokie sznurowadła.
W szkolnej szatni powieszono worki, kurtki i szaliki.
Agnieszka szyje na maszynie koszule da Szymka.
Powodzenia!
Mateusz J
2. Ćwiczenia oddechowe:
-Stoimy w lekkim rozkroku. Plecy wyprostowane. W takiej pozycji nabieramy powietrze nosem i robimy wydech ustami. (ćw. powtarzamy 3 x)
-nabieramy powietrze nosem i staramy się na wydechu policzyć do 6. (ćw.powtarzamy 3 x)
3. Ćw.języka:
-poruszamy językiem w buzi , w różne strony,
-piszemy czubkiem języka na podniebieniu , przy szeroko otwartych ustach , swoje imię,
-wypychamy czubkiem języka raz jeden policzek, raz drugi,
-kląskamy wolno, szybko, wolno, szybko,
-dotykamy czubkiem języka górnych zębów (przy szeroko otwartej buzi)
-przyklejamy język do góry podniebienia w taki sposób, jakby chciało się kląskać , tyle tylko, że trzeba zatrzymać się w połowie drogi,
-dotykamy czubkiem języka wałka dziąsłowego przy otwartej buzi, po każdym dotknięciu język powraca na dno jamy ustnej.
Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 5 min.
4.Powtórz zdania:
Pod szafą były myszy.
W szatni wiszą wieszaki.
Tata wszedł do mieszkania w kaloszach.
Leszek ma w kieszeni kasztany i szyszki.
Mateusz nie poszedł do szkoły bo kaszle.
Janusz pisze wiersze o Warszawie.
W koszyku była pietruszka, groszek i szpinak.
Obok szuflady były szare, szerokie sznurowadła.
W szkolnej szatni powieszono worki, kurtki i szaliki.
Agnieszka szyje na maszynie koszule da Szymka.Powodzenia!
Szymon N
1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
Szymon S
Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.
Franciszek Sz
Ćwiczenia pionizujące język – gimnastyka dla języka
- Wesoły konik – kląskanie (ważne jest aby buzia była otwarta)
- Samochód na parkingu – język udaje, że jest samochodem, który może zaparkować tylko w jednym specjalnym miejscu: na wałku dziąsłowym. (Jeśli dziecko nie może trafić językiem na wałek dziąsłowy, to wskazujemy dotykając palcem, tłumaczymy, że na górce, za górnymi ząbkami. Ważne aby buzia była otwarta)
- Ciekawski język – język chce dotknąć do nosa, dotyka górnej wargi i górnych zębów – naprzemiennie, następnie zagląda do gardła (kilkakrotnie powtarzamy to ćwiczenie)
- Liczenie górnych ząbków – czubek języka dotyka po kolei wszystkich ząbków na górze (ważne aby buzia była otwarta)
- Muchomorek – rysujemy kropki czubkiem języka na podniebieniu
- Śrubokręt – język jest śrubokrętem, który wkręca śrubkę do sufitu w buzi
- Język alpinista – język wspina się coraz wyżej- od górnych ząbków w kierunku gardła
- Schody – pierwszy schodek jest tuż za zębami, drugi na wałku dziąsłowym, trzeci na podniebieniu
- Pędzelek – język maluje sufit w buzi (podniebienie)
- Piłka – język udaje piłkę, odbija się od podłogi i od sufitu (od dna jamy ustnej i od podniebienia)
- Łopatka – wyjmujemy język z buzi starając się aby kształtem przypominał łopatkę, podnosimy jego brzegi, w środku tworzy się zagłębienie
- Młotek – szybkie uderzanie czubkiem języka w wałek dziąsłowy – buzia otwarta (język udaje młotek, który wbija gwoździa.
Miłej zabawy !
Maksymilian T
1.Ćwiczenia do głosek
szumiących - ćwiczenia wykonujemy codziennie ok. 5 min.
unoszenie na górną wargę -język wąski
unoszenie za górne zęby - język wąski
cofanie za wałek dziąsłowy
Komentarze
Prześlij komentarz