Terapia logopedyczna - 7 kwiecień 2021 r.

Grupa "Żeglarze"

 Zuzanna F

1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.

2. Powtórz zdania

Tata układa szyny.

Mama uprała koszulę.

W pokoju był wieszak.

Janek ma muszelkę.

Nad polem lata ptaszek.

Kuba był leniuszkiem.

Natasza ma naszyjnik.

 Powodzenia!

 

Marcel G

1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć.

2. Ćwiczenia artykulacyjne wykonaj przed lustrem, codziennie ok. 2-3 minut.

-"żaba" - spróbuj rozciągnąć szeroko wargi, jak rechocząca żaba,

"lew" - otwieraj i zamykaj buzię tak, jak lew otwiera swą wielka paszczę,

"chomik" - wypełnij językiem na przemian raz jeden, raz drugi policzek jak chomik, który chowa jedzenie,

"kot" - obliż dokładnie wargi ruchem okrężnym , tak jak kotek po wypiciu mleka,

"dzięcioł" stukaj czubkiem języka w wałek dziąsłowy tak jak dzięcioł, który stuka dziobem w korę drzewa,

"wiewiórka" - przeskakuj językiem po wszystkich górnych zębach tak jak wiewiórka, która skacze z gałęzi na gałąź.

3. Powtórz wyrazy z głoską "sz" w środku i na końcu wyrazu.

bambosze, daszek, dyszel, kalosze, kasza,  kaszel, kieliszek, klisza, kosze, koszula, koszyk leniuszek, maszyna, muszelka, naszyjnik, nosze, paluszek, poszewka , ptaszek, puszek, uszy, wianuszek, wieszak.

Janusz , Łukasz, Mateusz, Miłosz, Tadeusz, Tomasz, afisz, gulasz, kalosz, kapelusz, klosz, kosz, mysz.

Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 2-3 min.

Powodzenia! 


Julia J

2. Ćwiczenia oddechowe:

-stoimy w lekkim rozkroku. Plecy wyprostowane. W takiej pozycji nabieramy powietrze nosem i robimy wydech ustami. (ćw. powtarzamy 3 x)

-nabieramy powietrze nosem i staramy się na wydechu policzyć do 6. (ćw.powtarzamy 3 x)

3. Ćw.języka:

-poruszamy językiem w buzi , w różne strony,

-piszemy czubkiem języka na podniebieniu , przy szeroko otwartych ustach , swoje imię,

-wypychamy czubkiem języka raz jeden policzek, raz drugi,

-kląskamy wolno, szybko, wolno, szybko,

-dotykamy czubkiem języka górnych zębów (przy szeroko otwartej buzi)

-przyklejamy język do góry podniebienia w taki sposób, jakby chciało się kląskać , tyle tylko, że trzeba zatrzymać się w połowie drogi,

-dotykamy czubkiem języka wałka dziąsłowego przy otwartej buzi, po każdym dotknięciu język powraca na dno jamy ustnej.

Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 5 min.

 4.Powtórz zdania:

Pod szafą były myszy.

W szatni wiszą wieszaki.

Tata wszedł do mieszkania w kaloszach.

Leszek ma w kieszeni kasztany i szyszki.

Mateusz nie poszedł do szkoły  bo kaszle.

Janusz pisze wiersze o Warszawie. 

W koszyku była pietruszka, groszek i szpinak.

Obok szuflady były szare, szerokie sznurowadła.

W szkolnej szatni powieszono worki, kurtki i szaliki.

Agnieszka szyje na maszynie koszule da Szymka.

Powodzenia!

 

Mateusz J

2. Ćwiczenia oddechowe:

-Stoimy w lekkim rozkroku. Plecy wyprostowane. W takiej pozycji nabieramy powietrze nosem i robimy wydech ustami. (ćw. powtarzamy 3 x)

-nabieramy powietrze nosem i staramy się na wydechu policzyć do 6. (ćw.powtarzamy 3 x)

3. Ćw.języka:

-poruszamy językiem w buzi , w różne strony,

-piszemy czubkiem języka na podniebieniu , przy szeroko otwartych ustach , swoje imię,

-wypychamy czubkiem języka raz jeden policzek, raz drugi,

-kląskamy wolno, szybko, wolno, szybko,

-dotykamy czubkiem języka górnych zębów (przy szeroko otwartej buzi)

-przyklejamy język do góry podniebienia w taki sposób, jakby chciało się kląskać , tyle tylko, że trzeba zatrzymać się w połowie drogi,

-dotykamy czubkiem języka wałka dziąsłowego przy otwartej buzi, po każdym dotknięciu język powraca na dno jamy ustnej.

Ćwiczenia wykonujemy systematycznie ok. 5 min.

 4.Powtórz zdania:

Pod szafą były myszy.

W szatni wiszą wieszaki.

Tata wszedł do mieszkania w kaloszach.

Leszek ma w kieszeni kasztany i szyszki.

Mateusz nie poszedł do szkoły  bo kaszle.

Janusz pisze wiersze o Warszawie. 

W koszyku była pietruszka, groszek i szpinak.

Obok szuflady były szare, szerokie sznurowadła.

W szkolnej szatni powieszono worki, kurtki i szaliki.

Agnieszka szyje na maszynie koszule da Szymka.

 Powodzenia!

 

Szymon N

1.Utrwalamy ćwiczenia z poprzednich zajęć. 

Szymon S

Utrwalamy   ćwiczenia z poprzednich zajęć.

Franciszek Sz 

 Ćwiczenia pionizujące język – gimnastyka dla języka

  1. Wesoły konik – kląskanie (ważne jest aby buzia była otwarta)
  2. Samochód na parkingu –  język udaje, że jest samochodem, który może zaparkować tylko w jednym specjalnym miejscu: na wałku dziąsłowym. (Jeśli dziecko nie może trafić językiem na wałek dziąsłowy, to wskazujemy dotykając palcem, tłumaczymy, że na górce, za górnymi ząbkami. Ważne aby buzia była otwarta)
  3. Ciekawski język – język chce dotknąć do nosa, dotyka górnej wargi i górnych zębów – naprzemiennie, następnie zagląda do gardła (kilkakrotnie powtarzamy to ćwiczenie)
  4. Liczenie górnych ząbków – czubek języka dotyka po kolei wszystkich ząbków na górze (ważne aby buzia była otwarta)
  5. Muchomorek – rysujemy kropki czubkiem języka na podniebieniu
  6. Śrubokręt – język jest śrubokrętem, który wkręca śrubkę do sufitu w buzi
  7. Język alpinista – język wspina się coraz wyżej- od górnych ząbków w kierunku gardła
  8. Schody – pierwszy schodek jest tuż za zębami, drugi na wałku dziąsłowym, trzeci na podniebieniu
  9. Pędzelek – język maluje sufit w buzi (podniebienie)
  10. Piłka – język udaje piłkę, odbija się od podłogi i od sufitu (od dna jamy ustnej i od podniebienia)
  11. Łopatka – wyjmujemy język z buzi starając się aby kształtem przypominał łopatkę, podnosimy jego brzegi, w środku tworzy się zagłębienie
  12. Młotek – szybkie uderzanie czubkiem języka w wałek dziąsłowy – buzia otwarta (język udaje młotek, który wbija gwoździa.

 Miłej zabawy !

 

Maksymilian T

1.Ćwiczenia do głosek szumiących - ćwiczenia wykonujemy codziennie ok. 5 min.  

unoszenie na górną wargę -język wąski 

unoszenie za górne zęby - język wąski 

cofanie za wałek dziąsłowy

kierowanie języka w kąciki ust - zęby widoczne
 
oblizywanie warg
 
wysuwanie warg do przodu
 
rozchylanie warg jak do uśmiechu
 
oblizywanie językiem podniebienia, górnych zębów
 
ostrzenie czubka języka o górne siekacze
 
masowanie czubkiem języka wałka dziąsłowego przy otwartych ustach
 
szybkie powtarzanie : tttt, dddd, nnnn - czubek języka uderza o wałek dziąsłowy
 
 Ćwiczenia oddechowe:
 
chuchamy na zmarznięte ręce: chuuuu
 
dmuchamy na gorąca herbatę: fffff
 
lokomotywa wypuszcza parę: psssss
 
lokomotywa pędzi: tuf, tuf
 
dmuchamy na płomień świecy
 
Ćwiczenia naśladowcze:
 
-naśladujemy  szum wiatru : szszszsz 
 
Powodzenia! 
 
 
Michał W
 
1. Utrwalamy ćwiczenia, z zeszytu,z poprzednich zajęć .
2.Opowiem co dzieje się na obrazku pt."Podwórko" (obrazek wklejony do zeszytu) - postaram się wypowiadać zdaniem. 
Powodzenia!
 

 

 

 

Komentarze

Popularne posty